Sunday, April 10, 2011

Kisumurheita

Kisut on muuttamassa ilmeisesti kuukauden päästä ulkomaille. Sitä varten ne on käyneet lääkärillä: Siiri kerran, Maisa tukun kertoja. Molemmat on saaneet rabiesrokotteet ja Maisan purukalustoon on tehty laajempi remontti kuin mitä suunnitellaan meidän taloyhtiön räjähtäneimpiin kylppäreihin. Tää kylppäriasia on lähellä mun sydäntä, koska meidän kylppärille ei tarvitse tehdä mitään ja silti me joudutaan maksamaan siitä joku 8000-9000 euroo. Kisun hampaiston hinta on ollut samaa luokkaa tai vähemmän liioitellen ainakin jotain kymmenesosa. Handyman on kuljettanut Maisaa lääkäriin ratikalla ja huomannut Maisan olevan loistava kisumagneetti. Edelllisellä kerralla pari ikäneitoa liimautui Handymanin seuraan kertomaan, kuinka Hämeessä oli 1950-luvulla tapana kutsua kissoja hellittelynimellä "kissu". Paitsi että niistä toinen oli sitä mieltä että kyllä se on kissa tai kisu. Eilen Siiri-kissu söi mun viikko sitten saamia liljoja ja oksensi. Tänään Maisa-kissu oksensi muuten vain ympäri ruokahuonetta.

Uimakaveri Geen vauva liittyi eilen kristillisen seurakunnan jäseneksi Kallion kirkossa. Mä opin, että Kallion kirkon pääovi onkin yllättäen sen takaovi eli sielä puiston puolella. Sitä varten me Geen ja Långstrumpin kanssa leivottiin useita kakkuja, jotka oli tosi hienoja ja aika hyviä kans. Upeimman työn teki kuitenkin Handyman, joka leipoi aivan itse ihanan herkullisia pullia, joita itse herra Ylipappi tuli kehumaan ja pihisti niitä muutaman kotiinsa. Ne oli aika kotoisan näköisiä mutta eri maistuvia. Handyman sai myös pullistaan aika paljon kredittiä monen naisen silmissä.

Mä oon alkanut lukea Sara Gruenin Water for Elephantsia. Ensimmäisten 30 sivun perusteella se on todella hyvä ja mukaansatempaava kirja enkä mä malta odottaa sitä, että a) saan sen loppuun ja b) pääsen katsomaan sitä elokuviin.

Elämyskameli suosittelee
kissujen toilailujen seuraaminen

4 comments:

Långstrump said...

Se ylipappi oli muuten oikeesti kirkkoherra! Mä en oo ihan sale mitä se käytännössä meinaa mut kai se joku overlord on.

hanna said...

mun mielestä siellä keittiössä ravasi aika monenlaista kaapuniekkaa kahvin ja vehnäsen ja kenties teidän kauniiden silmienne perässä! mä näin!

hanna said...

muuta mistä erotitte ylipapin? sanokse et se on sellanen vai oliko sillä hienompi asu ym?

Långstrump said...

Eiku ylipapista huoku vaan sellanen tietty arvovalta, et täs ollaan ite J.C.:n mandaatilla liikenteessä.