Saturday, April 23, 2011

Ukko

Lintsin uusi Ukko-laite korskuu lähtökuopissa, viikon päästä se pääsee tositoimiin! Mä oon kovasti odottanut näkeväni sen harjoituskierroksia, mutta mä oon arvellut niiden testanneen sitä virka-aikaan, kun vielä en oo yhtään nähnyt. Me käytiin eilen tsekkaamassa Ukko lähietäisyydeltä (sehän sijaitsee Alppipuiston puoleisen portin vieressä vuoristoradan ja aidan välisessä minitilassa) ja vierestä katsottuna se on vielä paljon mühkeampi kuin ikkunasta. Se on todella huiman korkea. Todennäköisesti harjoituskierroksia ei ole vielä vedetty, koska istuimissa on vielä kuplamuovit päällä. Mua riemastuttaa Ukon alatason koristeet, jotka on sateenkaariteemaiset. Sopii hyvin uuteen Suomeen!

Pääsiäispyhät on liian pitkät. Monen monta päivää, jolloin ei oo mitään tekemistä. Pääsiäinen ei oo edes mitenkään erityisen perinteinen, lapsena me käytiin palmusunnuntaina virpomassa ja siinä se. Mämmi on pahaa eikä mikään muu ruoka erityisesti tunnu kuuluvan pääsiäiseen. Turhat pyhät. Alan kallistua eräiden kristittyjen mielipiteeseen siitä, että ateistit eivät saisi saada pitää Jeesuksen vapaapäiviä. Ois kiva keksiä omia vapaapäiviä - esim. mun mielestä omien ja puolison syntymäpäivien tulisi olla palkallisia vapaapäiviä ja niiden lisäksi tulisi saada valita yhtä monta random vapaapäivää kuin mitä kirkkokin määrää. Vappu kuuluisi tietysti ateisteille, mutta koska mä oon höveli, annan kristittyjen halutessaan viettää vappua. Mielelläni mä olisin töissä esim. pitkäperjantaina ja helatorstaina, koska ne on niin kuolleita päiviä.

Mä oon ollut sijoitettuna pari päivää eri sairaalaan kuin normaalisti. Tää epänormaali sairaala sijaitsee Meilahden sairaala-alueella ja siellä tehdään vain kiireellisiä radiologisia tutkimuksia sairaalassa oleville potilaille (vrt. normaalissa sairaalassa tehdään sairaalapotilaiden lisäksi myös terveyskeskuspotilaiden tutkimuksia). Työskentely tuntuu aika erilaiselta, koska melkein kaikilla potilailla on jotain kummallisia löydöksiä, kun normaalisti valtaosa on täysin normaaleja. Parin päivän aikana mä oon myös päässyt tekemään paljon normaalia enemmän erilaisia toimenpiteitä, mikä on aika jännää. Ne on jänniä siksi että mua jännittää aina kovasti kun mä joudun pistämään ihmiseen neuloja.

Mä sain luettua Water for Elephantsin loppuun, mikä onkin oivaa, koska mä oon menossa katsomaan siitä tehtyä leffaa huomenna. Kirja oli hyvä, mä tykkäsin erityisesti tarkasta kerronnasta ja värikkäistä kohtauksista. Ongelmana on nyt se, että mä en tiedä, mitä mä lukisin seuraavaksi. Eiköhän jotain löydy.

Elämyskameli suosittelee
Uusi Suomi

1 comment:

hanna said...

tollanen kuulostaa hyvältä, että saa tehdä jänniä asioita töissä! neuloja ja kaikkee! ukko on pelottava, taas tänään katottiin sitä uimastadikalta päin.. se on liian korkee!