Wednesday, October 5, 2011

Tavoite

Elokuussa mä siis opiskelin Kuopiossa fysiikkaa ja säteilysuojelua kolme päivää. Tenttikin oli miltei viisi viikkoa sitten ja nyt vihdoin savolaiset sai sen tarkastettua. Mun tavoite oli päästä fysiikasta läpi, säteilysuojeluun en kovasti keskittynyt. Tavoite täyttyi, säteilysuojelua saan opiskella lisää helmikuun uusintatenttiin. Mä oon kyllä ihan tyytyväinen. Säteilysuojelu ja viranomaismääräykset on mun mielestä tärkeitä ja vieläpä laissa määrätyt ja jos mä en niitä riittävästi osaa, niin on parasta opetella. Oikeastaan ainoastaan harmittaa se, etten mä pääse rumasta vihreästä kuopiolaisesta kansiosta eroon.

On esitetty toive, että tänne tulisi liketysnappi fb:n tapaan. Alkuun ongelmana oli se, etten mä löytänyt, mistä sen tänne saa. Huomasin muutamassa blogissa sellaisen ja mitä pidempään mä asiaa pohdin, sitä varmempi mä olin, etten mä kuitenkaan taida nappulaa laittaa, vaikka sen jostain löytäisinkin. Mun mielestä fb:ssäkin liketysmahdollisuus on melko turhanaikainen, joskus jopa ärsyttävä. Varmaan laittaisin sen pois päältä, jos voisin. Eniten likettämisessä ärsyttää turhat notifikaatiot (saako liketysnotifikaatioita muuten pois päältä?) ja toiseksi se, että eihän se kerro juuri mitään. Lähinnä "olen lukenut viestisi ja haluan sen nyt ilmoittaa". Välttämättä liketys ei edes tarkoita, että lukija on erityisesti pitänyt lukemastaan.  Mä ajattelen niin, että kirjoitan asiani fb:iin tai tänne ja ne lukevat keitä kiinnostaa. Jos täällä ois liketysnappi, alkaisin varmaan miettiä, että miksi se-ja-se ei tykännyt tästä ja ryhtyisin ahdistuneesti muuttamaan tyyliäni, vaikka liketyksen puute tarkoittaa vain sitä, ettei halua likettää (kuten mulla feisbuukissa). Vaikka mä suhtaudun pääosin kielteisesti likettämiseen, niin kyllähän mäkin joskus juttuja liketän, mistä mulle tulee huono omatunto. Toisaalta jos mä en liketä, niin kirjoittaja saattaa ajatella, että mä oon jotenkin sitä vastaan. Aika ylianalysoivaa, mutta ehkä tän takia mun on parasta olla laittamatta tänne liketysmahdollisuutta.

5 comments:

Pumpumkatti said...

Aaargh! Se liketysnappi on piinallinen, kun mistään ei näe, kuka on likettänyt! Mä lisäsin sen eilen ja nyt oon saanut kaksi liketystä, mutten tiedä keneltä... Utelias kissa kärvistelee :D

Elämyskameli said...

Mä kävin tutustumassa asiaan just esim sun blogissa ja melkein liketin kun muakin kovasti kiinnosti, miten siitä näkee, kuka on likettänyt. Mut ei mulle tullut mieleenkään ettei blogin kirjoittajakaan näkisi!

Polaah said...

Joo ei näe tosiaan et kuka on likettäny, se lisää jännitystä kun ei tiedä kuka on lukenu!

Anonymous said...

Ihan huikeet jännityksen aiheet teillä, muijat!

Polaah said...

LPi sieltä huutelee anonymouksena!