Saturday, February 4, 2012

Kuuskymppisilta

Mä en oo ehkä coolein mahdollinen kalliolaiskolmekymppinen. Enhän mä oo ees kalliolainen. Muutenkin mä oon sukkia neulova vesijuoksija eli mahdollisimman kaukana viileestä hipsteriydestä. No äänestän mä sentään vihreitä. Tänään sain kuitenkin mahdollisuuden olla jopa normaalitilaani kuusikymppisempi, kun Handyman meni jonnekin partiolaisten gaalaillalliselle. Käytän iltani hyvin. Ensin hieman jumppasin DVD:n opastamana ja sen jälkeen istahdin sohvalle Midsomerin murhien ja Uutisvuodon seuraan. En ole ikinä ennen katsonut Putousta lainkaan lukuunottamatta Långstrumpin ja Porkkiksen fiilistelemää Munamiehen Con te partiró -esitystä YouTubesta. Ajattelin nyt korjata tämän puutteen yleissivistyksessäni ja katsahtaa Putousta ennen murhien alkamista. Se oli ihan hirveää. Menossa oli sketsi tanhuryhmästä, joka halusi ostaa ydinaseen, koska pelkäsi järvenpääläistanhuajia. Mä en tajunnut, että mille mun ois pitänyt nauraa. Onneksi murhat alkoivat ja pääsin vaihtamaan kanavaa. Ehkä mä oon coolimpi kuin luulinkaan.

Mä oon käynyt tällä viikolla jo kahdesti kuntosalilla eikä se yllättäen oo ollut ihan mahdottoman tylsää! Edelleenkään mulla ei oo ohjelmaa (se tehdään toivottavasti kahden viikon päästä), joten vemputan siellä menemään täysin päättömästi, mutta silti se on ollut ihan ookoo. Mä oon nyt hieman perehtynyt kuntosaliharjoitteluun ja tajunnut, että vastusta pitää olla enemmän kuin toistoja. Niinpä oon bodannut isommilla painoilla kuin aiemmin, ehkä sekin motivoi. Pääsin käymään myös pilateksessa tällä viikolla ja se oli suurinta ihanuutta sitten Stephen Fryn.

Me käytiin eilen Handymanin ja Långstrumpin kanssa elokuvissa katsomassa Margaret Thatcherista kertova Rautarouva. Mä tykkäsin. Olin perehtynyt Thatcheriin ja etenkin Falklandin sotaan ennalta, joten kaikki ei tullut yllätyksenä. Nytin kriitikon kanssa olen samaa mieltä siitä, että on omituista esitellä elävän ihmisen dementiaa jotenkin niin tarkasti kuin elokuvassa tehtiin. Muutenkin mun mielestä taustatarinaa oli liian paljon, historiaa olisi katsellut enemmänkin. Etenkin vanhat aidot filminpätkät oli mielenkiintoisia, niistä huomasi etenkin sen, että britit on olleet väkivaltaisia mielenosoittajia ennenkin. Siellä ei ole vissiin tarpeeksi huono ilma rauhallisiin mielenilmauksiin. Ja tietysti Meryl Streep oli todella upea, kuten aina. Myös Jim Broadbent oli mainio. Hyvä elokuva.

Elämyskameli suosittelee
sijaistekeminen Putouksen katsomiselle. Kandee mennä vaikka leffaan. Rautarouva on hyvä.

1 comment:

hanna said...

bodaus on hyvä :)!!!