Sunday, March 25, 2012

Kaksi potenssiin viisi

Jälleen on yksi alkulukuikä ohitettu. Seuraavaa joutuu odottamaan viisi pitkää vuotta. Alkuluvusta luopuminen tuottaa toki tosi nörtille haikeutta, jota onneksi hälvensi mahtava synttärijuhlinta. Toisaalta mulle on helpottavaa se, että maaliskuun oiva positio juhannuksen suhteen antaa jakaa bileitä monien muiden kanssa. Mun päivänä juhlii mun tiedon mukaan vain työkaverin kummityttö ja Pekka Haavisto, mutta sekä edeltävästi että etenkin loppukuusta juhlaväkeä löytyy tämänkin blogin lukijakunnan lähipiiristä lukuisia. Polaah'n mies täytti vuosia alkukuussa, Vilungin kotona juhlittiin 21. päivä, Långstrumpin serkun luona 22. päivä, Lankomies ja Rampon ihastuttava avovaimo viettivät yhteissynttäreitä eilen, läheinen opiskelu- ja hurvittelukaveri tänään, AaOo huomenna, Handymanin pomo sekä Hämeenlinnan täti-ihminen 29. päivä. Ja siinä vain ne, jotka muistin nopeasti kalenteriin katsomatta. Mun ei onneksi tarvii kantaa sankarin valtikkaa yksin.


Juhliminen oli moniosaista. Juhlat aloitettiin Rampon, Långstrumpin, Geen ja Ipanan kera jo torstaina Merirosvopoukama-pelin ja köyhien ritareiden merkeissä meillä. Handyman juhlisti mua ja veljeään viemällä meidät sekä Lankomiehen ihanan vaimokkeen Farangiin syömään. Mä olin etukäteen toista kuukautta stressannut ruoista, koska etukäteen oli ilmoitettu, että siellä syödään maistelumenu ja pulinat pois. Maistelumenussa oli kovin kummallisen kuuloisia ruokalajeja (esim. pehmeäkuorinen taskurapu, merileväkaviaari, rapea "suola&pippuri"-tofu ja sokeriherneet jälkiruoassa). Mä olin ihan ällikällä lyöty, kun uskalsin sittenkin syödä melkein kaikkea (vain sen oudon tofuklimpin mä annoin eteenpäin, mut siitäkin mä söin herkullista kastiketta) ja se oli vielä hyvää! Vähemmästäkin saa kranttu itsekseen ylpeillä. Sinne mä haluun toistekin. Lisäksi Handyman antoi mulle tarpeellisen ja kauniin käsilaukun lahjaksi, mä oon onnentyttö! Handymanin sekä Långstrumpin kera käytiin leffassa katsomassa The Best Exotic Marigold Hotel, joka oli mun mielestä aivan loistava (näyttelijät, käsikirjoitus ja intialaistunnelma oli häkellyttävän hyviä), mut muun seurueen mielestä "vähän tylsä". Luottaisin ennemmin muuhun seurueeseen, mun leffamaku on varmaan aika huono. Toki viikonloppuun mahtui myös perinteinen uinti. Lisäksi lautapelattiin Vantaalla, siellä ihmeteltiin 1 v 1 vkon ikäistä tyttöstä, joka tyytyväisenä leikki omia leikkejään sillä aikaa kun aikuiset pelasi pari tuntia kestänyttä lautapeliä. Kotiin tullessa ratikan penkki oli pissasta märkä, minkä huomasin vasta penkistä noustuani, kun peppu oli kylmä. Hieno viikonloppu.


Nyt kaikki iPhone- ja Android-puhelimen omistavat hommaavat Draw Something -pelin, eiks jeh? Se on ihan mahtava! Vilungin, Homiksen ja Långstrumpin kanssa sitä on nyt tää viikonloppu tahkottu ja se on koko ajan hauskempi. Vähän-niinku Pictionarya: piirtämällä pitää saada kaveri arvaamaan sana ja sit sama toisinpäin. Se on hulvatonta!


Elämyskameli suosittelee
mieleenpainuvat, rentouttavat viikonloput

2 comments:

HH aka Hullu Hattara said...

Miksi näistä tietyistä henkilöistä korostetaan niiden ihastuttavuutta ja ihanuuta? Onko niin, että ne, joista mainintaa ei ole, ovat ihan paskasakkia? Minusta yksi, jonka ihanuutta voisi kanssa vähän alleviivata, on tuo Handyman. Vaikuttaa sitäpaitsi olevan ihanuutensa lisäksi myös aikamoinen sonni.

Elämyskameli said...

On itsestään selvää, että Kamelissa omalla pseudonyymillä esiintyvät ovat mahtavia (kyllä, myös HH!). Muista täytyy tarkentaa.