Sunday, October 28, 2012

Isokenkäinen

Olen koko aikuisikäni ajatellut jalkani olevan kokoa 39-40. Lähempänä neljääkymppiä, sillä suurin osa mun kengistä on kokoa 40 ja jokunen jopa 41 (luistimet 42, mut sinne mahtuu kaksi villasukkaa). Jalkani on siis rajatapaus sukkavalmistajille, jotka numeroivat tuotteensa yleensä 37-39 ja 40-42. Mä olen kuuliaisesti ostanut aina noita isompia eikä mulla nuorempana ollut sukkahuolia. Nyt viime aikoina mä oon alkanut pohtia, että onkohan kokoja muutettu. Mun sukat on pääsääntöisesti liian suuria ja elokuussa ostetut 40:n kengät ovat nyt liian isot (toki ne on varmaan löystyneetkin, mut jo uutena toiseen piti ostaa puolipohjallinen). Liian suuret sukat pyörivät liian suurissa kengissä pitkittäin siten, että nilkan eteen kääntyneitä kantapäitä saa olla oikomassa monia kertoja päivässä. Viimeisten kolmen viikon aikana olen heittänyt ainakin kuusi sukkaparia pois uusien reikien vuoksi (se johtunee toki siitä, että ne on aikanaan ostettu samaan aikaan). Nyt mä päätin tehdä muutoksen elämääni ja korvata rikkoutuneet sillä pienemmällä sarjalla. Ekaa päivää on nyt 37-39:t jalassa eikä ne ainakaan liian pienet oo. Mä en suostu uskomaan, että mun jalat ois kutistuneet, koska päinvastoin niiden pitäisi iän myötä hiukan kasvaa (tai ei ehkä kasvaa, mut löystyä ja latistua luoden illuusion kasvusta). Muutettiinhan tässä joskus rintaliivikokojakin, ehkä siis myös jalkatuotekokoja? Kuluttaja on hämillään.

4 comments:

Pumpumkatti said...

Kunpa toi sun havainto pitäis paikkansa! En pidä lainkaan mahdottomana. Omalla yhden otoksen otannalla vanhat Lindexin sukat kokoa 40-42 on aika naftit kun taas uudet saman kokoiset on aika reilut. Vaan noinkohan sukatkin vähitellen kutistuu pesussa?

Anonymous said...

Mistä aikuinen ihminen tietää luistimenkokonsa?

L.Lå

Elämyskameli said...

Sanotaan nyt näin, että jos neljätoistavuotiaana joutuu ostamaan koon 42 luistimet, ei sitä ihan heti unohda.

Anonymous said...

Say no more.

LLå