Wednesday, October 3, 2012

Pätkäunet

Päivystin eilen Töölössä. Illalla oli melko kaoottinen tunnelma - ei kiireinen vaan sekava. Yöksi rauhoittui, mutta noin tunnin välein mun piti herätä katsomaan jotain kuvaa, joten unet jäivät melko hajanaisiksi. Päivälläkin nukuin yhteensä vain kolme (1+2) tuntia. Lounaalle lähtiessäni olin niin sekaisin, että työnsin nappikuulokkeiden pistokkeen korvaani ja korvanapit lompakkoon ja tajusin ongelman vasta sitten, kun lompakkoa naputtelemalla en saanutkaan podcastia päälle. Kyllä ensi yönä uni maittaa!

Podcasteista tuli mieleen, että mä keksin tänään nerokkaasti, että mähän voin opiskella saksaa kuuntelemalla saksankielisiä podcasteja! Pari kivaa jo löysinkin: Krimikiste esittelee uusia dekkareita ja aivan mahtavassa ja hyvin tehdyssä Hoaxillassa skeptikot perehtyvät urbaaneihin legendoihin ja myytteihin (esim. Torinon käärinliinat, homeopatia ja Titanic). Ihan kivasti mä sitä ymmärrän, toki isot sanat saattaa mennä ohi. Loistoidea, vaikka itse sanonkin! Nyt voin työmatkoilla upottaa itseni germanistiikkaan.

Mä kävin tänään kokeilemassa sitä LesMillsin CXWorxia typerästä nimestä huolimatta. Se oli tosi kiva ja aika rankka lihaskuntotunti. Mä en yleensä kauheasti tykkää tunneista, joilla käytetään monimutkaisia välineitä, mutta tää vielä meni (kuminauha ja paino maton lisäksi). Täytyy mennä uudelleenkin, mutta joku oma nimi sille on keksittävä. Ihan vaikka "jumppa".

Elämyskameli suosittelee
saksankieliset podcastit

No comments: