Saturday, September 13, 2008

Yökyöpeli

Kyllähän se pitäisi tietää, että autuaalliset tirsat päivällä tulevat potkimaan pyllylle yöllä. Ihan mukavastihan sitä nukahti yhdentoista kieppeillä, mutta kello pentele (kellopentele? kello-pentele?) loisti kuin aurinko puoli kolmelta. Se ei kyllä herättänyt, mutta sammuttamaan ylitseni kömpinyt Handyman sitten. Unta ei sitten enää tarmokkaasta yrityksestä huolimatta siunaantunut. Parempi siis nousta ylös ja alkaa tehdä päivystyslistaa. Mun koulutusta parempi listantekijälle voisi olla esim. yliopistokoulutus logistiikassa, eikös se oo jonkinlaista resurssien jakoa? Mistähän semmoisen koulutuksen voisi saada?

Olisi pitänyt jo aiemmin tajuta tehdä päivystyslistat öisin. Yöllä saa ihan vapaasti käyttää tietokonetta ilman, että joku on koko ajan olan takana kysymässä, että koska se mahdollisesti vapautuu. Lisäksi joku mukava sairaanhoitajatyökaveri on aina vuorossa ja voi samalla jutella Facebookissa. Nytkin juttelin päivystyksen Piian kanssa, joka epäili mun olevan hereillä joko kännissä tai liskojen yössä. Sovittiin, että Piia järjestää jokin päivä mini-intervention, että saadaan mun alkoholiongelma out in the open. Ongelmahan on siis siinä, että muistojeni mukaan olen viimeksi ollut yöllä baarissa joskus 1990-luvun lopulla tai ehkä 2000-luvun alussa. Huomattavasti useammin olen ollut yöllä töissä.

Nyt kello on jo yli neljä. Kotona yöllä hereillä oleminen on oikeastaan aika hauskaa näin syksyn korvilla. On ihan pimeää paitsi että katuvaloja näkyy paljon. Jalankulkijoita ei näy yhtään, joku taksi välillä ajaa Columbuksen sillalta. Naapuritalossa on yhdessä asunnossa jo jouluvalot, niitäkään ei päivällä huomaa, valitettavasti.

Onko muuten ok vai typerää, että nuo administratiiviset tekstit tuossa oikealla ovat englanniksi? Sitä mä oon täällä miettinyt. September on mun mielestä vielä jotenkin cool sana, mutta mitä sitten kun (jos) ollaan Octoberissä? Pitäisikö mun vaihtaa ne suomeksi? Ehkä mun pitäisi mennä tekemään jotain muuta, nyt mä enää hourailen. Hyvää huomenta!

No comments: