Friday, October 3, 2008

Hippie Joe

Elämyskameli sai suuren innonpuuskan. Tämä ei johdu siitä, että katsoin eilen Långstrumpin esimerkin ohjaamana Innon vaan siitä, että sain supporttia. Nyt on siis jälleen motivaatiota kameloida.

Käytiin eilen Handymanin kanssa syömässä kantiksessa. Ollaan oltu sieltä pari viikkoa pois, koska Kharwaista Miestä ei ole näkynyt ja muut tarjoilijat nyt vaan on ihan surkeita. Uskaltauduttiin eilen, kun ajateltiin, että kyllä KM nyt on varmaankin jo lomalta palannut. Valitettavasti kuitenkaan ei. Nyt siellä oli Kalju Pullea Mies, joka oli kyllä kaikista maailman tarjoilijoista kaikkein huonoin. Palvelu oli hidasta ja kankeaa. Tällä en viittaa siihen, ettei KPM tiennyt meidän vakkaritilausta (mistä se olisi voinutkaan tietää?) vaan esim siihen, että KPM unohti meidän juomatilauksen pitkäksi aikaa ja ruoat tulivat pöytään vasta n. puoli tuntia tilauksen jälkeen! Eihän sellaista voi Pienellä Miehellä sulattaa! Kantis lähtee vaihtoon, jos Kharwainen Mies on lähtenyt uusia haasteita etsimään.

Mä oon virallisesti kommarihippi, kävin eilen elämäni ekaa kertaa Ruohonjuuressa. Epäilyttävät tarpeetkin mulla oli - piti ostaa villahousujen hoitoainetta, ja sitä ei Sokoksen 3+1-päiviltä saanut. Puolustuksekseni mun on sanottava, että mun mielestä ekohippikaupassa haisi kuvottavan pahalle, osa tuotteista sai mut todella järkyttymään (kuka tarjoaisi vauvalleen Vauvateetä?! Tai mitään muutakaan teetä??) ja kaikki (ihmis-)elintarvikehyllyn tavarat näytti mun mielestä marsun tai undulaatin ruoalta. Eli ehkä selviän. Tutustuin ekovaippahyllyyn. Hirmu kalliita eikä kyllä kauheasti paremman näköisiä kuin mun tekemät (keu keu). Täytyy varmaan itsekin nostaa hintoja, jos tulee lisää tilauksia, jotta en tuhoaisi äitiyslomalaisten bisneksiä.

Käytiin eilen Porkkiksen kanssa Sokoksen 3+1-päivillä ja Kampin Kampituspäivillä. Mä en kyllä tykkää tuommoisista Päivistä. Siellä joku C-luokan julkkis ähkii kovaäänisesti mikrofoniin ja sen hullunhauska Jussi-niminen juontajapari piiloutuu pikavauhtia tyhjenevään pahvilaatikkoon. Just silloin kun satuttiin olemaan Sokoksella, oli kodintarvikeosastolla Sokkivartti, jolloin myytiin valtava pahvilaatikollinen metallisia kynttilälyhtyjä hintaan 5 e/kpl!!! Siellä oli kymmeniä keski-ikäisiä rouvia ihastelemassa niitä lyhtyjä. Mä oikeasti mietin, että ainakin puolet niistä lyhdyistä menee siskolle tai kälylle joululahjaksi ja korkeintaan 10 prosenttiin laitetaan ikinä edes kynttilää sisään. Mulle tuli sielläkin ihan ekohippitunne, kun surin kerskakulutusta. Ja siinä vaiheessa mä en ollut edes vielä käynyt siellä Ruohonjuuressa!

Nyt tuli karmaiseva identiteettikriisi, kun totesin läheneväni hippiä. Täytyykin vielä ennen tunnin päästä alkavaa Kinesistä käydä etsimässä oikein patakonservatiivinen kunnallisvaaliehdokas, ennen kuin mä päädyn äänestämään jotain Hannele "Hanucat" "Camel Toe" Luukkaista. Jere Lahti? Aira Samulin? Aaaah!

6 comments:

Katjn said...

Mut mitä jos se vauvatee ei ollutkaan vauvoille, vaan se oli tehty vauvoista? Luitko tuoteselosteen?

Elämyskameli said...

Mä melkein jo toivoin, että se tosiaan ois ollut uutettu vauvoista, mutta ei - siinä oli fenkolia ja anista ja kamomillaa ja mitä vielä. Yhden viikon iästä alkaen rauhoittamaan vauvan vatsaa. Hyh hyh.

Anonymous said...

Vauvatee on aika hittijuttu, mut todellinen pankinräjäyttäjä oli hullunhauska Jussi pahvilaatikossa. Ihan klassikko, tiivistää kaiken olennaisen tollaisista Päivistä! Oliko siellä muuten mitään paitulitarjouksia, yleensä ne C-luokan julkkikset tohkeilee eniten just niistä?!

Elämyskameli said...

Joo, paituleita (tai nykyäänhän ne on tunikoita, toinen toistaan hirveämpiä) oli hullunhalpaan hintaan! Tai siis korrektisti 3+1-halpaan hintaan, kun Sokoksesta on puhe.

Pyry said...

Oliko se kynttilälyhti semmoinen punainen paketti jossa oli oikeassa reunassa puolentusinaa tuikkua? Tais mun työkaveri saada sellaisen tuliaisiks eilen...

Elämyskameli said...

Kuulostaa tuo tuikkupakettikin aika hittituotteelta, kenties sokkihintaan myydyltäkin, mutta valitettavasti nämä paketit olivat erilaisia.