Thursday, November 26, 2009

Harmitus

No nyt ne sitten raijaa mut takas omalle työpaikalle kolmen viikon Laakso-keikan jälkeen. Tässä käytetään LIFO-periaatetta eli ne, jotka on saaneet pitää hauskaa jo pidempään, saavat jatkaa hauskanpitoa pidempään. Perhana. Just kun mä opin (melkein) kaikkien hoitajien nimet. Potilaat pysyy poissa sieltä eli täytyy mennä hoitamaan omia marisijoita. Siistii, tosiaankin.

Joulukausi alkaa, nyt on meilläkin jouluvalo jo seinällä (ei ikkunalla tänä vuonna, koska ei hennottu tehdä yhtään ylimääräistä reikää seinään). Myös (pikku)joulukauden erikoisruoat ovat jälleen kaupassa tehomyynnissä: piparit rivissä, torttutaikinat hyllypäädyissä ja maustejuomat laveteilla (g-sanaa mä en tähän kirjoita, kun se on sanana niin ruman näköinen ja kuuloinen). Jälleen, kuten joka joulu tähänkin asti, mä ällistelen suklaarasioiden tyrkyttämistä jouluisina. Mun mielestä suklaa ei sovi mitenkään erityisesti jouluun vaan on enemmän pääsiäisen makeinen. Jos nyt ehdoin tahdoin pitää lähteä jotain erityistä makeista jouluun liittämään (siis ettei pipari ja luumutortut riitä), niin väittäisin että marmelaati. Suuremmin mä en marmeladista välitä (paitsi Pihlaja-karkit on ykkösii), mutta Vihreät kuulat ja Finlandia-kuulat kuuluu jouluun.

Elämyskameli suosittelee
Laakson influenssaterveysasema maanantaina 30.11.09. Jos sinne tulee paljon potilaita, niin mä saan jäädä sinne töihin

2 comments:

Anonymous said...

Tarttee yrittää saada sikis maanantaiks!

Katjn said...

Finlandia-kuula on kyl aika leimi brändi... Se on jotenkin vähän liikaa Freedom Fries -tyyppinen.