Sunday, April 22, 2012

Teltassa syöminen

Edelleen on mukavaa. Eilen oli vähän vaihteleva sää - aurinkoista, mutta välillä april showereita. Lämpötila oli sellainen, että päivällä piti ottaa kevättakkia välillä pois, illalla oli juuri sopivaa kävellä takki päällä ulkona. Ihan paikallaan istuessa tuli kylmä. "Terassikausi" on käynnissä, joskin täällä monissa ravintoloissa on terassit auki joulunakin. Tänään käytiin päivällisellä ihan mahtavassa Amrit-ravintolassa. Kyseessä on intialainen ravintola, joka on suuressa teltassa, joka on kuitenkin jonkinlainen pysyvä rakennelma ja sisältäpäin koristeltu monivärisin silkkihuivein ja tavalliseen intialaisen ravintolan tyyliin norsupatsain, mutta siellä on myös mm. suihkulähde. Siis siellä teltassa. Palvelu on ystävällistä ja ripeää ja ruoka on herkullista. Hintojen huomaa täällä nousseen, mutta silti alle 30 eurolla kaksi ihmistä syö herkullisen päivällisen ja saa juomaakin ruoan kera (mä otin jopa virgin cocktailin). Voisi olla kalliimpaakin. Päivällä Handymanin sushiateria ja mun woklounas juomineen maksoi 21,40 e.

Mä en voi väittää seuranneeni Voice of Finlandia. Katselin joitain alkujaksoja ja pidin konseptista. Kaksintaistelujaksot sekä ekat konsertit jätin katsomatta, ei jaksaneet kiinnostaa. Perjantaina pakatessa katsoin finaalin. Jotenkin se Saara Aalto otti mua niin päähän, että mulle oli ihan sama kuka voittaa, kunhan Saara tulee toiseksi. Olin tyytyväinen tulokseen.

Kamelin lukijakunta on tällä viikolla poikkeuksellisen liikehtiväistä. Lettipitko on tohtorihommissa Kaliforniassa ja Homis pesueineen matkustaa tänään erääseen saarivaltioon. Suunnitelmissa on ottaa kansainvälinen FaceTime-yhteys ainakin Homikseen. Achtung, babü!

Elämyskameli suosittelee
leppoisien lomapäivitysjollotusten lukematta jättäminen (nää on aika tylsiä)

3 comments:

Lettipitko said...

Muhun ei kannata ottaa FaceTimee: ihan törkee aikaero. Plus mun Face on aika surkee just ton aikaeron takia. Aivot eivät vieläkään voi käsittää minkä takia pitäisi nukkua ihan vääriin aikoihin. Smurffit saa hellää huomaa kun aamuyöllä niitä komentelen.

Elämyskameli said...

Ei saatu FaceTime-yhteyttä toiseenkaan pumppuun, kun niiden wifi on huono. Mut eikö Kalifornia oo vain jotain 8-9 tuntia Keski-Eurooppaa jäljessä? Kun täällä on iltapäivä, on siellä aamu? Jotenkin näin olen Maisa- ja Siiri-kisujen fb-päivityksistä tulkinnut.

Lettipitko said...

9 tuntia on Ruotsiin ja 10 Suomeen eroa.