Monday, June 4, 2012

Naku perussuomalainen (sit.)

Mä kävin tänään uimassa. Ekaa kertaa tällä kaudella Stadikalla näkyi myös vanha kunnon HH. Ihan sydäntä lämmitti nähdä hänet, vaikka meininki oli entisenlaista. Olin naapurisuihkussa ja koko ajan HH keskusteli oman väen kanssa karhealla äänellä. Erikoisempi tapaus oli reipas keski-ikäinen nainen, joka oli mun naapurikaapissa pukuhuoneessa ja kysyi multa, että oonko käynyt Töölössä selkääni leikkauttamassa. Pakko oli tunnustaa. Tää tyyppi oli anestesiahoitaja Töölön ortopedisessä leikkaussalissa ja sanoi tuntevansa siistin työn jäljen oman talon tuotokseksi. Siinä jonkin aikaa turistiin. Rouva esittelikin itsensä ja kertoi olevansa kaupunginvaltuutettu. Kysyi, oonko mä helsinkiläinen ja kun myönsin, niin se antoi mulle käyntikorttinsa. "Laita vaikka meiliä!" Heti Stadikan ulkopuolella mun piti googlata se tyyppi ja tokihan se osoittautui perussuomalaiseksi (sit.). Mun mielestä on jotenkin säälittävää olla poliitikko ilman, että liittyy puolueeseen. Se on aika puolivillaista politikointia. Mut tää tyyppi oli puolivillaisuudestaan huolimatta mukavan tuntuinen ja iloinen. Mä tykkäsin.

Me käytiin Handymanin sekä Neurologian nuoren toivon kanssa Ilonassa syömässä. Neurologian nuori toivohan on mun kurssikaveri, joka on edelleenkin kandi, vaikka on jo vuosia sitten väitellyt ja ihan kohta dosenttikin (jos siis ei olisi kandi). Hyvä jätkä ja oli tosi kiva nähdä pitkästä aikaa! Neurologian nuori toivo on toki jo muuttanut Suomen ahtaista tutkimusasetelmista ulkomaille ja nyt jo toisille ulkomaille (Briteistä Bostoniin). On mukavaa, että hän mahduttaa meillä kyläilyn Suomen reissuunsa.

Puolustusvoimat viettää tänään lippujuhlaansa. Tärkeämpänä juttuna kuitenkin mun vanhemmilla on tänään 35-vuotishääpäivä. Mä oon niistä niin ylpeä! Onhan se komeaa olla naimisissa 35 vuotta. Mä oon juhannuksena ollut naimisissa 3,5 vuotta ja sekin on mun mielestä jo hienoa. Nii ja sekin on onnittelun arvoista, että Vilunki juhlii muutaman päivän päästä viisi- tai kuusivuotishääpäiväänsä (vai seitsemän?). Onnea!

Elämyskameli suosittelee
syyt juhlaan

1 comment:

hanna said...

PV lippujuhla oli tietty hulvaton, itsekkin sitä juhlin kattomalla joittenki sotakoneiten lentelyä (liian alhaalla , liian kovaäänisiä).

mutta ei - miks HH on palannu!!!?