Saturday, November 24, 2012

HIljaisuus

Lankomiehen näkemyksen mukaan mä oon puhelias. Tämä näkemys saattaa olla ehkä aika lähellä totuutta. Havaintona tämä oli kuitenkin niin järkyttävä, että menetin ääneni. Nyt pihauskin on liikaa. Lapset pelkäsivät ja aikuiset katsoivat säälien perään, kun yritin Prismassa pantomiimin keinoin selvittää Handymanille, että tarvitaan kananmunia. Ei kerrassaan pysty puhumaan. Muuten on vointi kättä lukuunottamatta ihan ookoo. Himskatti. Ei puhelias ihminen kestä tämmöistä.

Me käytiin eilen Savonlinnassa. Matkalla kuunneltiin niitä radiokanavia, jotka kuuluivat. Mä olin diskojukkana ja mun kanavanvalinta oli suunnilleen yhtä hermostunutta kuin stereotyyppisen sitcom-isän TV-kanavasurffailu. Toimittajien höpinä juustosta, Pekka Himasesta tai eurokriisistä katkesi lyhyeen, kun piti löytää musiikkia. Löysin radiosta uuden suosikkikappaleen: Laura Närhen feat. Erin Siskoni. Yritin etsiä sen sinkkua tänään Prismasta Pikkusiskolle pikkujoululahjaksi, kun Handyman huomautti, ettei singlelevyjä ole myyty enää kymmeneen vuoteen. Annan siis pikkujoululahjaksi Pikkusiskolle tehtäväksi kuunnella Spotifystä tai radiosta tai jostain tuon kappaleen. Sinä olet minun siskoni! En kyllä koe, että meillä on kilpailua. Päinvastoin olen pakahtua ylpeydestä, kun Prismassa kuulin, että siskon ura on ilmeisen kovassa nosteessa, kun pomonsa on ylistänyt häntä pikkujoulujen tupakkipaikalla puolenyön aikaan. Kaikkea sitä Prismassa kuuleekin.

Elämyskameli suosittelee
Siskoni

No comments: