Friday, November 30, 2012

Talven ihmemaa

Mun vanhemmilla on muuttolinnun vaistot. Ne asuu omakotipesässään ja lirkuttaa kesät tyytyväisinä. Joka vuosi tammi-helmikuun vaihteessa ne matkustaa Kaukoitään ja joka vuosi tammi-helmikuun vaihteessa tulee toista metriä lunta. Nyt ne päätti lomailla myös syksyllä, kivahan se on marras-joulukuussa pelata golfia Kanarialla, kun muut kävelee lätäköissä. Paitsi että pari päivää sen jälkeen kun niiden kone lähti etelään, tuli etelästä tänne kova lumipyry. Handyman kävi eilen Vantaalla kolaamassa pihan ja tänään uutta lunta on kaksinverroin enemmän. Mä lähdin seuraneidiksi (oon seurana lähinnä automatkoilla ja nyt kun se tuolla kolaa, mä istun mukavasti fleeceviltin alla isin telkkarihuoneessa), mutta seuraneidin roolikin tuntui raskaalta, kun taloon sisään pääsy koitui mahdottoman hankalaksi, lunta oli nimittäin kinostunut oven eteen melkein metri. Pikkusiskoo! Pitäiskö teidänkin joskus käydä täällä kolaamassa? Handymanin uurastus säälittää mua.

Huomenna avataan jo ensimmäinen joulukaleluukku! Mä oon jo pari viikkoa pohtinut aihetta ja kiitän kaikista hyvistä ideoista! Suklaakale oli hauska idea, mutta sopii ehkä paremmin jollekin, joka tykkää enemmän suklaasta. Mä tykkään parista suklaalaadusta (Fazerin Cocoa Nibs Exclusivestä, sinisestä, Geishasta, Suffelista, Jimistä ja Juliasta), muut on aika yhdentekeviä. Eikä mulla olisi ehkä kauheasti noistakaan sanottavaa. Testikale oli ajatuksena ehkä kaunis, mutta vaatisi tosi paljon aikaa, että oikeasti pystyisi testaamaan 24 eri juttua ja sitä paitsi mä julkaisin jo sen kiinnostavimman testin. Laulunsanat oli kiva idea, niinpä sen mä aion osittain toteuttaa. Pääaiheena on tänä vuonna elokuvat ja TV-sarjat, joita mä esittelen joka päivä. Jokaisen postauksen loppuun laitan pienen mua miellyttävän laulunpätkän. Joskus sanat on mun mielestä hyvät, joskus tunnelma ja joskus sävel. Muutan aiempaa formaattia sen verran, että julkaisen uuden luukun joka päivä keskipäivällä. Siirrän julkistusaikaa siis kuusi tuntia eteenpäin. Tämä sen vuoksi, että päivystyspäivinä mä en ehdi kirjoittaa postia ja edeltävästi mä en aina muista, niinpä ehdin kirjoittaa päivystysvapaa-aamuna sen päivän jutun. Joka päivä kuitenkin jotain ilmestyy. Toivottavasti pidätte!

Elämyskameli suosittelee
elokuvakale

No comments: