Saturday, December 20, 2014

Luukku 20: kalusto

Nyt pitää poiketa tämän vuoden joulukalenteriteemasta viime vuoden teemaan, sillä en keksinyt yhtään mitään kuvattavaa koko päivänä. Sen sijaan kiva röntgenhoitaja kuvasi pyörivällä härvelillä mun hampaat. Kävin toissapäivänä hammaslääkärissä, joka halusi tarkistaa, miten mun alaleuan puhkeamattomat viisaudenhampaat voi, koska niiden tilanne on vähän hankala. Ne on näet puhjenneet luun läpi, mutta sijaitsevat edelleen ikenen limakalvon alla. Tällainen sijainti altistaa tulehduksille ja onkin mahdollista, että ne joudutaan leikkaamaan. Mä en oo mitenkään perehtynyt näiden tulkintaan, sillä hammaslääketiede on ihan oma pääaineensa, se on mulle suurin piirtein yhtä tuttua kuin sosiaalipolitiikkakin. Joskus mä oon kyllä joutunut näitä lausumaan, jolloin mä oon arvaillut, mitä kavereilta oon kuullut. Sen perusteella sanoisin, että mitään suurempia tulehduspesäkkeitä ei mun kalustossa näy, mutta en luottaisi siihen. Onneksi mulla on ihan huippu hammaslääkäri, joka kyllä osaa. Sen takia lähetin kuvan sille sähköpostitse tänään. Ja nyt tekin voitte ihailla sitä.
Suurin ongelma on tuo kuvan vasemman alareunan kenollaan oleva viisaudenhammas. Se ei kyllä sieltä mahdu liikkumaan mihinkään tuollaisessa asennossa. Surkeeta.

2 comments:

Pyry said...

Mikä toi kirkkaan valkoinen kohta on?

Elämyskameli said...

Amalgaamipaikka. Ja toi kuvan oikean laidan yläreunan hampaassa on juurihoidon jälki.