Wednesday, December 3, 2014

Luukku 3: jännitystä

Tänään mä otin suorastaan useamman kuvan! Pahoittelen, että pari niistä on vähän - öh - alatyylisiä, mutta kun harvoin pääsee painamaan ylemmässä aukossa näkyvän rullan alas, niin kyllähän se kruunaa päivän ja puhelimen kamerahan on olemassa juuri näitä hetkosia varten. Tänään oli siihen mahdollisuus. Jos mietitte, niin voin lohdutella, että kyllä, kyllä mä pesin kädet ennen kuin otin nuo kuvat.

Näitä ei enää oikein missään näe
Satumainen tuuri, että tänään pääsi näihin hommiin
Tässä mä istuin tänään.

3 comments:

Anonymous said...

Miten radiologin monitorissa voi olla noin paha valovuoto ja epätasainen kuva kuin tuossa oikeanpuolimmaisessa? :O Onkohan sairaalan laadunvalvontajärjestelmä päässyt pettämään?

Kerro ihmeessä kuka valmistaja tuollaisia törkylaatuisia monitoreja kehtaa toimittaa!

Elämyskameli said...

Ei kai valovuotoa voi arvioida väärästä katselukulmasta? Nyt alkoi huolestuttaa. En mä muista toimittajaa - osaako joku Kirralla kävijä sanoa?

Anonymous said...

Eiks tästä ollu jossain vaiheessa joku tutkimus että monissa sairaaloissa radiologisten näyttöjen kalibrointi on retuperällä, eikä asian merkitystä tiedosteta? :D

Anyways, oon joskus saanut sellasen käsityksen että noi radiologien käyttämät mustavalkomonitorit on ihan tajuttoman hintasia (tyyliin kymppitonni), ja että sillä hinnalla pitäis saada huippulaatunen paneeli jonka kuva on ihan absoluuttisen tasanen, ja riippuvuus katselukulmasta minimaalinen. Sen takia vähän hämmästytti, miltä ton näytön kuva tossa ylläolevassa kuvassa näyttää...