Thursday, December 25, 2014

Vertigo

Nyt on joulu ja saa yölläkin kirjoittaa blogia! Eilen oli jouluaatto, jolloin ohjelmassa oli kulttuuria, näet Hiirenloukku teatterissa. Mitä sitä muuten jouluna tekisi. Mä olin ostanut liput jo ennakkoon ja pihistellyt hinnoissa, joten oltiin yläparven ekalla rivillä. Sijainti oli hieman ongelmallinen mulle (parven etureunan kaide oli tismalleen mun silmien korkeudella ja jalkatilaa niin niukalti, että mulla on nyt polvissa mustelmat, kun yritin taitella jalkojani niille varattuun tilaan), mutta mun ongelmat kalpenivat Handymanin koettelemusten vierellä. Akrofobinen Handyman voi nimittäin paikallaan niin huonosti, että ei pystynyt jäämään katsomaan esitystä invalidisoivan huimauksensa takia. Aina Handyman on pelännyt korkeita paikkoja, esim. umpikorisessakin maailmanpyörässä Handyman vain tuijottaa lattiaa ja odottaa, että matka olisi pian ohitse, mutta aiemmin akrofobia ei ole estänyt jo suunniteltua puuhastelua. Vääräleuka voisi arvioida, että sattuipa Handymanin huimaus sopivaan hetkeen, juuri kun hirmuwaimottaren suunnittelema teatteriesitys alkaa (mä mietin hetken samaa), mutta tällä kertaa ei ollut ilmeisesti kyse siitä. Nyt mua kaduttaa, että otin ne halvimmat liput. Paitsi että mitä sillä on väliä - mä näin esityksen kuitenkin! Polvet vaan on kipeät.

Tänään meillä on suunnitelmissa kävellä nähtävyyksiä, koska ei joulupäivänä voi mitään muutakaan tehdä. Hyde Parkissa on jouluhurvittelualue, jonne mennään myös pistäytymään valoja ihailemaan. Handyman tulkitsee tilanteen siten, että meidän mielestä on eksoottista joutua taskuvarkaiden ja ehecin  armoille. Totta sekin.

Mä sain Handymanilta hääpäivälahjaksi teetä sekä teesiivilän ja joululahjaksi seitsemän erikoista kaksieurosta, joista yksi oli Élysée-sopimuksen (Ranskan ja Länsi-Saksan ystävyyssopimus 1963) 50-vuotiskolikko. Mä ilahduin kovasti, ne on hienoja! Lisäksi Handyman ehdotti, että hankittaisiin mun kaksieurosille oma kansio, mutta se kuulostaa mun mielestä vähän turhan suureelliselta. Tulisi ehkä vain paha mieli siitä, että on monta samaa kaksieurosta. Kukkarosta niitä ei niin huomaa. Mä annoin Handymanille yhdistetyksi hääpäivä- ja joululahjaksi sen, etten ostanut sille Michael Bublén joululevyä.

Elämyskameli suosittelee
käsitteelliset joululahjat

No comments: