Thursday, April 22, 2010

Haamukirjoittaja

Elämyskamelia kirjoittaa aina itse Kameli, täällä ei katsota haamukirjoittajia hyvällä. Sen sijaan mä katsoin tänään erittäin hyvällä elokuvan The Ghost Writer (hah, kuinka mainio aasinsiltamainen aloitus!). Leffa oli käsittämättömän hyvä. Oikein kunnon jännäri ja loistavat näyttelijät, ennen kaikkea Ewan McGregor, jonka upeudesta mä oon nyt täysin vakuuttunut. Mä oon tiennyt Roman Polanskin aiemmin lähinnä Sharon Taten  miehenä, mutta nyt mulla oli aito ilo tutustua hänen ohjaustaitoihinsa. Aiemmin mä luulin, että kaikki kuuluisat ohjaajat on hyviä, mutta sitten näin pari onnetonta Spielbergiä ja aloin suhtautua kaikkiin tunnettuihin ohjaajiin varauksella. Mutta siis takaisin asiaan: Ghost Writerin henkilöohjaus oli mestarillista, Ewan McGregorin ja Tom Wilkinsonin roolisuoritukset erinomaisia ja juonikin sopivan jännä. Lisäksi oli virkistävää nähdä Kim Cattrallin esittävän aikuista naista.

Eilen Långstrump sidosryhmineen oli meillä syömässä pinaattilettuja ja pelaamassa lautapelejä. Mä tein 1,5 litran pinaattilettutaikinan ja Långstrumpin suku söi kaiken hyvällä halulla! Samanlaisia vieraita toivoisi muutenkin, tervetuloa vain, jos pinaattiletut maistuu! Se on kyllä yllättävän hyvä ruoka. Kuin lettuja, mutta ruokaa. Mun mielestä pinaatti on yksinään aika onnettoman makuista, mutta siitä on kyllä varsin mielekästä laittaa ruokaa. Se säilyttää värinsä, rakenteensa (siis silpun) ja tuo ruokaan vähän selkärankaa samalla tavalla kuin herkkusienet. Molemmat erinomaisia tuotteita, kiitos niistä Luontoäidille ja Rainbow'lle.

Mulla oli tänään vähän luppoaikaa Stadissa. Sateisesta ilmasta huolimatta mieli mielii jo puistoilemaan. Meidän aiempi retkihuopa on kadonnut ja kun Sokoksella oli myynnissä tosi kevyitä retkihuopia, niin semmoinen piti ostaa. Noku se oli tosi kevyt! Hoito-ohjeet: pyyhi kostealla liinalla. Lisäksi mä ostin uuden varsin hyvältä vaikuttavan pelin, jonka nimeä mä en osaa lausua (se on varmaan ranskaa). Se tullee pelattavaksi varmaankin esim. retkihuovalla puistoiltaessa yhdessä Bang!in ja papupelin kanssa.

Elämyskameli suosittelee
The Ghost Writer

6 comments:

Anonymous said...

Jiphii! Hyviä puistoiluja <3 siis tulossa! Mä ilmoitan sit eventtiin niin saadaan kymmeniä tuntemattomia hippejä messiin.

Polaah said...

Mitä, L käytti sydäntä?? Oooo..

Me tullaan takuulla uudestaan, vai tarkoititko samanlaisilla vierailla joitain muita ahneita pelureita??

Polaah said...

Ja tosiaan, hieno kamelinsilta tuossa alussa!!

Anonymous said...

Polaah, toi sydän oli tietynlainen intertekstuaalinen viittaus yhteen meiän inhaamaan facebook-eventtiin, jonka tapahtumapaikkana on "puistot <3"...

Anonymous said...

Miks mä käytin kolmea pistettä, jotenkin puistoihin <3 yhdistettynä näyttää creepyltä!

Elämyskameli said...

Couplingissa todettiin "I intend this breast satirically." Samaan tapaan voisi todeta Långstrumpin sydämestä.