Sunday, May 22, 2011

Tulitikkuja lainaamassa

Mä olin tulossa uimasta tukka märkänä ja vesijuoksuvyö terveellisen näköisesti heilumassa uimakassin ympärillä, kun noin kahdeksan 10-12-vuotiaan pojan joukko maleksi mun kohdalle. Näistä urhein (ja lyhyin) tuli ihan puheille: "Anteeksi, oisko sulla tulta?" "Ei o." "Hei mä TIEDÄN että sä poltat, anna ny tulta!" "No en todellakaan polta." Mun tylyydestä lannistumatta ne meni viereiselle ratikkapysäkille pyytelemään sitä tulta siellä seisovilta ihmisiltä. Mua ilahdutti, kun edes tupakoitsijat ei antaneet niille tulta. Tupakointikokeilut usein kuuluvat murrosikään, mutta aikuisten ihmisten ei tulisi niitä helpottaa. Mä en oikein tiedä, että miten siitä tupakoinnista pitäisi nuorille valistaa. Hyvä etten mä oo koululääkäri enkä minkäänlainen kasvattaja.

Elämyskameli suosittelee
just say no

5 comments:

hanna said...

joo, ja se on ihan oikeen että joutuu vähän tekeen töitä sen röökinsä eteen, niin mäkin jouduin ennen muinoin!

Långstrump said...

Joo, hyvä et teinit joutuu osoittaan tiettyy commitmenttiä röökinsä eteen.

Långstrump said...

Korjaan: lapset.

hanna said...

nii faktaa! sen jälkeen se rööki maistuuki paremmalta kun on vähä tehny töitä sen eteen, muistelen.

Anonymous said...

miksi ei:)