Sunday, May 22, 2011

Raihnainen

Kävely ei toden totta oo mun laji. Eilen illalla oli polvet hieman kipeät ja nyt aamusta lähtien on koko alkuvuoden vaivannut ja nyt jo kuukauden kunnossa ollut oikea iskiaskoipi jälleen kipeänä. Mä oon usein miettinyt, että millaisia urotekoja varten nykycityihmisen pitäisi kävellä 10 km putkeen. Ihokin paloi ja sen vuoksi otsaan sattuu. Vali vali. Onneksi seuraava TBJ on vasta vuoden päästä. Nyt pitäisi enää keksiä, millaisen hatun laittaisi aurinkosuojaksi uimastadionille tänään ja että miten sinne näillä jaloilla pääsee.

Hesarissa julkaistiin tänään nerokas tutkimus siitä, kuinka kaupunkilaiset kuluttavat Suomessa enemmän luonnonvaroja kuin maalaiset. Tutkimuksessa oli ilmeisesti lähinnä otettu kantaa liikennepäästöihin vrt. "kaupunkilaiseen elämäntapaan", jossa syödään ulkona. Ainakaan Hesarin jutussa ei mainittu esim. asuntojen kokoerojen merkitystä, vaikka silläkin luulisi olevan jotain tekoa lämmityskustannuksiin. Sähkölämmitystä sen sijaan hehkutettiin, että nyt kunhan vaan sähköstä saadaan puhdasta, niin johan maalta ei tule mitään päästöjä!

Mä oon viime päivinä lukenut paljon kuituasiaa ja huolestunut saamani kuidun määrästä. Sen vuoksi mä oon palannut puuroaamupalaan ja todennut jälleen, että Elovena Hetki omena & kaneli -puuro on erinomaisen hyvän makuista. Siihen kun laittaa vielä ruokalusikallisen vehnälesettä niin päivä on aloitettu kohtuullisen hyvin kuidun osalta. Eipä tule divertikkeleitä. Noi annospakatut puurot on siitäkin hyviä, että jos töissä on ruokana jotain ei suoranaisesti ilahduttavaa (esim. vaihtoehtoina haukimureketta ja piparjuurilihaa), niin voi syödä helposti puuroa. Niitä on myös monia eri makuja, joten vaihtelua haluaville on vaihtelua tarjolla. Mulle ei oo niin välix.

Elämyskameli suosittelee
Elovena Hetki omena & kaneli sekä omena & mustikka & vadelma

2 comments:

Långstrump said...

"Mä oon viime päivinä lukenut paljon kuituasiaa --" --> myönnä pois, oot nähny Activian mainoksen ja miettiny millaista sun elämä ois, jos vatsa ei reistailis.

Elämyskameli said...

Eiku mä oon nimenomaan miettinyt, miten mä saan vatsani kuntoon. Kun kukaan mun naiskavereista ei oo tullut kertomaan, että niiden piereskely on loppunut jugurtilla, niin mä en tiedä nykymahdollisuuksista vaan mun on vaan pakko syödä puuroa.