Wednesday, January 21, 2009

Kaitselmuksen vitsaus

Kaitselmus on ottanut mut silmätikukseen. Ehkä yläkerran (pienellä yyllä) herra on kyllästynyt mun jatkuvaan kirkollisveron laskeskeluun ja päättänyt, että nyt pitää Kamelia ojentaa ja siksi sieltä on lähetetty erityinen vitsaus eli lentsu nyt mun hengitysteihin. Yskää on ja päänsärkyä ja vienoa nuhaa, kokonaisuutena siis kehno olo. Mä en usko siihen, että olisi olemassa "kunnolla sairaana", että kuumeilu olisi jotenkin jalompaa tai oikeampaa sairautta kuin ihan vaan peruslentsu. Kyllä tulee kehno olo ilman kuumettakin ja töistä poissa oleminen on usein tässä tilanteessa perusteltu veto. Mutta ällös tee kuten minä teen vaan kuten minä sanon. Aion nimittäin silti mennä huomenna töihin. Tämä on kuitenkin vain itsesuojelua, koska huomenna on ärripurrimaisen huono päivä olla poissa töistä siinä mielessä, että huomenna tekemättömät työt täyttäisivät mun kahden seuraavan viikon listat ihan umpeen jo etukäteen ja niinhän siinä kävisi, että huomenna säästetty 8 h olisi sitten 1 h joka iltapäivä tästä ikuisuuteen. Mieluummin mä meen töihin ja lintsaan sit iltapäivämiitingistä. Voin sit tulla jo kahdelta lokottelemaan uuden villapeiton alle Handymanin jääkarhutyynyliinalle hihittelemään.

Mä oon ihan tyhmä sentimentaalinen pölhö. Silloin tällöin tulee nimittäin älytön ikävä Hondaa. Sitä kuinka se hyrisi tyytyväisenä, kun lähdettiin matkaan ja sen outoa kilkatusta, jonka tullen piti painaa matkustajan airbagin kantta. Hondassa oli Tulppiksen sanoin "Euroopan siistein takakontti" ja älyttömän hyvät takapenkkiläisten jalkatilat. Honda on toiminut hääautona ja mennyt läpi melkein joka katsastuksesta lentävin värein - ainoa poikkeus oli vuonna 2007, kun nipopinko katsastusinssi huomautti, ettei etuvalojen korkeussuuntaus toimi (ikinä ei sitä tarvittu). Ikinä ei Honda jättänyt tielle. Hondassa olleen pienen kauneusvirheen vuoksi Handyman tapasi mun vanhemmat ekaa kertaa (7 kk:n seurustelun jälkeen - Isi ei ollut aiemmin tiennyt, että mä ylipäänsä seurustelen). Hondan seuraava omistajakin oli jo tiedossa. Ihan tyhmää, mut mulla on ikävä sitä sööttiä autoa. Ehkäpä flunssallakin on osuutta asiaan. Toivottavasti.

11 comments:

Pyry said...

"Hondassa olleen pienen kauneusvirheen vuoksi Handyman tapasi mun vanhemmat ekaa kertaa (7 kk:n seurustelun jälkeen - Isi ei ollut aiemmin tiennyt, että mä ylipäänsä seurustelen)."

Hei sentimentti, se oli ERI honda! Ei sentään millään museoautolla ajeltu.

Elämyskameli said...

Hei totta... Mut onko meidän seurustelu muka museorekisterikamaa?

Pyry said...

Mun mielestä parasta hondassa oli sen monikäyttöisyys. Se on toiminut hääautona kahdesti ja muuttoautona ainakin pari kertaa. Olisin niin halunnut testata sen ambulanssiominaisuuksia Porkkiksen vauvan synnytyksen yhteydessä!

Lettipitko said...

Te ootte molemmat sentimentaalisia pöhköjä. Point proven.

Mennäänkö syömään joskus, en enää ikinä nää teitä? Nyt mä voin antaa teille kyytiä, kun teillä ei oo enää autoa.

Lisäyksenä Pyryn listaan: Honda toimi myös eläinkuljetusvaununa, kun Unski tuli teille kylään!!

Pyry said...

Mä haluan kyytiä Lettipitkolta!

Polaah said...

Mä olin jo tulossa ihmettelemään mun silmiin melko uudelta näyttäneen Hondan ikää versus teidän suhteen ikä.... Mutta asia selviskin nyt. Eri Honda.

Elämyskameli said...

Parasta onkin, ettei Lettipitko oo sentimentaalinen pöhkö, koska huhu kertoo Nauriksen saaneen vammoja jo ensimmäisellä käyttöviikolla. Jos siinä alkaisi joka lommoa suremaan, ei tarvitsisi muuta tehdäkään!

Lettipitko said...

Autottomien panettelua! Nauris sai kunniakkaan ensimmäisen sota-arpensa ensimmäisen käyttöKUUKAUDEN aikana. Sen jälkeen lähinnä mösjöö Muzzu on ajellut sillä.

Nyt word verification on muuten "putscu", aika psykoottisia viestejä sillä. Epäilen että word verificationin takana on pieni karvainen ja vähän haiseva kiimainen kääpiö aka pieni ihminen.

Polaah said...

Haha, pakko tulla vaan word verificationin takia kommentoimaan.. Mulla on nyt molog. :D Lettipitkon arvaus lienee aika lähellä totuutta.

Lettipitko said...

No nyt pitää verificoida kommenttinsa ORSHE:lla....

Epäilykset alkavat taipua suuntaan, että Pyry saattaapi olla se ns. random word generator Kamelin word verificaattorin takana!

Elämyskameli said...

Mä oon samaa mieltä. Impsi!