Tuesday, January 13, 2009

Töissä

Mä en yleensä juurikaan tykkää päivittää blogia muutoin kuin kotona. Nyt on kuitenkin niin herkullinen tilanne, että on melkein pakko. Oon nimittäin just töissä ja jostain kumman syystä mulla on tunnin tauko. Kaikki ajat on kyllä varattu (ne jotka melkein jäi varaamatta, annettiin luukulle räyhäämään tulleelle spurgulle), mutta mä oon tunnin etuajassa. Harvoin sitä näin käy. En laske tätä kuitenkaan omaksi ansiokseni vaan tämän vapaatunnin ovat minulle suoneet mukavat soittoaikansa unohtaneet ihmiset. Mä soittelen papoille, mutta niillä on kännykät äänettömällä. Ja minkäs mä sille teen. Varaavat sitten uuden ajan.

Mä olin jo etukäteen jännännyt eilistä nukkumaanmenoa, kun Handyman on siellä Ruotsissa. Mulla on nimittäin sellainen päähänpinttymä, että ovi on auki. Mä käyn yleensä yksin nukkumaan mennessä tarkastamassa oven monta kertaa ja otan avaimetkin yöpöydälle, että mä näen että ne eivät ole ovessa ulkopuolella. Eilen kuitenkin olin tähän valmistautunut ja tullessani sisään oikein ääneen totesin, että ovi on lukossa ja avaimet ovat kassissa enkä antanut itseni mennä katsomaan, vaikka vähän mieli teki. Hurraa, erävoitto OCD-oireista!

Tänään on viimeinen päivä arvata, koska Yläkerran babütsiini syntyy, koska huomenna mahdollisesti tämä tieto jo kansalle valkenee, jos kaveri päätetään poistaa paikastaan veitsen ja levittimien myötävaikutuksella. Toistaiseksi tilanne veikkausten suhteen:
Ranpo 15.1.
Handyman 21.1.
Polaah 28.1.
Kameli 29.1.
Långstrump 7.2. (kokosarjan veikkaus: 31.1. Porkkis on valaan kokoinen)
Tosiaan jos kukaan ei arvaa oikein, saa lähimmäksi veikannut jonkin hyödyttömän palkinnon Ranpon toiveesta. Täysin oikein veikannut saa mukavan ja/tai hyödyllisen palkinnon. Sukupuoltakin saa veikata, jos kokee veikkaamisen tärkeäksi osaksi yhteiskuntaa. Mun mielestä se on tyttö.

8 comments:

Anonymous said...

Onnittelut voitosta OCD-sarjassa!

Mun kokoveikkausta ei voi oikein pitää veikkauksena, koska Porkkana oli jo viime näkemältä vähintään kaskelotin kokoinen.

Elämyskameli said...

Ja kaskelottikin on eräänlainen valas. Mun mielestä on kyllä selvästi järkevämpää veikata äidin kuin vauvan kokoa. Sata grammaa sinne tai tänne, mut sillä on todellakin merkitystä, että onko synnyttäjä valaan vai norsun kokoinen.

Pyry said...

Nyt mua mietityttää että mitä se vaikuttaa jos mä oon kotona. Vai onko se että avaimien sijaan tossa toi öykkäri röhnöttää taju kankaalla, joten ei vo tulla ovesta öykkäreitä?

Anonymous said...

Totta, toi siirtymä Handymanin poissaolosta avainpakkomielteeseen oli vähän töksähtävä. Jos voisit hioo sitä vielä.

Ja PS mun mielestä myös se on tyttö, mut tää ei perustu mihinkään kommunikaatioon sikiön kanssa vaan Porkkiksen hehkuvaan ihoon.

Elämyskameli said...

Silloin kun Handyman on kotona, niin yleensä se tulee myöhemmin kotiin tai jos me tullaan yhtä aikaa, niin aina sen avaimilla eli vastuu on silloin Handymanilla. Mut jos mä oon yksin, niin vastuu on yksin mun.

Polaah said...

Siis kyseessä onkin vain vastuu-asia, eikä turvallisuus?? Mielenkiintoista. Eikös sitä sanota, että tyttömaha leviää enemmän, kun poika, ja tämä lienee Porkkiksen kohdalla toteutunut?

Elämyskameli said...

Itse asiassa mä eilen tsuumailin Porkkiksen kessiä suihkussa ja se ei oo lainkaan levinnyt, takaa ei maha näy lainkaan. Siinä mielessä poikamaha siis. Toisaalta tytön puolesta puhuu enemmän tosiseikkoja: a) muijal ei oo ollut vuoteen yhtään finniä, b) ei oo mitään masuviivoja, c) se on perätilassa ja d) mulla on ollut toukokuusta lähtien ihan tyttöfiilis.

Polaah said...

Ranpon ja Handyn arvaukset on menny jo ohi, häviö, pojat, häviö!