Wednesday, August 11, 2010

Wieder da

Lomamatka n:o II on tukevasti käynnissä. Alku oli vähän kankea. Eilen oli pyykkipäivä, Handyman pyöräytti näppäränä poikana neljä koneellista pyykkiä. Sää oli kuuma ja kostea, Unelmakämppä vielä vähän kosteampi, joten pyykit eivät kuivuneet ihan käsiin. Pakkaamisen alku aavistuksen viivästyi sään takia, mutta saatiin täydellä teholla käyntiin klo 23, nukkumassa oltiin jo ennen yhtä. Jostain syystä mä olin lentoja varatessani ajatellut, että 6:35 on sovelias aika lentokoneen nousta, joten herätyskello soi Alppiharjussa neljältä, jolloin loput pakattiin ja 4:35 lähdettiin kävelemään Vallilan suuntaan. Hieman väsytti jo päivällä. Pikku päiväunilta herättiin jo ennen iltayhdeksää ja nyt väsyttää taas. Kun normaalirytmiin pääsisi.
Raharössykkä waz here?
Berliner Bär


Mä oon viettänyt nyt kolme kesää Hampurista ostetuissa sandaaleissa. Ne on olleet aika kulahtaneet ja niitä on Handyman vähän liimaillutkin. Ne on kuitenkin olleet niin hyvät, etten oo hennonut ajatella niiden vaihtoa. Tänään toinen repesi vähän isommin eikä ollut kiinnostusta mennä liimakauppaan, joten menin kenkäkauppaan. Täällä on viimeiset alehetkoset käsillä ja hyllyissä enää säälittävimmät kenellekään kelpaamattomat vermeet. Toki myös valtaosa tarjolla olevista kengistä on kokoa 37, mitä mun jalat ei oo. Löytyi vain parit kanootit, joista toiset oli mun mielestä ihan ookoo. Inkkarihenkiset, mutta ookoo: hyvät jalassa, ihan söpöt. Alkuperäinen hinta 49,95 e, nyt 19,95 e. Valitettavasti tää kauppa oli sellainen, että on vain toinen kenkä esillä ja toinen laatikossa takahuoneessa. Tää esillä ollutta kenkää oli ilmeisesti säilytetty kirkasvalolampun alla, koska se oli melko lailla vaaleampi kuin parinsa ja tän vuoksi mä sain ne hintaan 9,95 e. Tää oli mun mielestä aivan mahtava bargain etenkin, kun se väriero ei haitannut mua yhtään. Score! Eikä ne juuri hankaakaan. Double score!!

Eriparikengät (halvat)

Elämyskameli suosittelee
lomalennot alkaen 9:00

7 comments:

Pyry said...

Mä puolestani suosittelen double scorea.

Lettipitko said...

Mun Hampuritossut ehkä selviää vielä yhden kesän! Ne on kuitenkin saksalaista laatua!

Elämyskameli said...

Mun hampuritossujen ongelma oli se, että kun niissä ei ollut sitä varvaskiristettä kuten sun tossuissa, niin se kärki saattoi osua johonkin katukiveen ja vääntyä sinne tossukan alle. Se koitui niiden kenkien (tarkemmin sanottuna oikean kengän) kohtaloksi.

Anonymous said...

Tarttee tälleen kenkänäkökulmasta mainita, että jos noi on nahkaa, niin sähän voit lankata ne värillisellä lankilla värieron tasoittamiseksi.

Stalkkeri said...

Älä myöskään unohda saksalaisia insinööripohjallisia. Noihin saksalaisiin kenkiin niitä ei varmaankaan tarvita, mutta mä en ota enää askeltakaan ilman mummopohjallisiani. Bliss.

Elämyskameli said...

Melkein tekisi mieli kysyä, että mitä ovat saksalaiset insinööripohjalliset, mutta toisaalta myös ignorance on kuulemma bliss.

Stalkkeri said...

Ne on sellaset Erittäin Järkevän näköiset, mummonalkkarinbeiget pohjalliset, jotka on vähän muotoiltu oletetun jalanmuodon mukaan. Saatavilla on eri malleja ja muotoiluita. Kuten eräs tuttavani totesi niitä kokeillessaan: "ei vaan voi lakata hymyilemästä".