Thursday, August 12, 2010

Jörn Donnerin päivä

Tänään on oltu reippaita ja kulturelleja. Aamupalalla käytiin aiemmin erinomaisessa Zimt und Zuckerissa. Erinomaisuuspisteet ropisivat järkyttävästi, koska tarjoilijatar lupasi tuoda unohtamansa jäätelön, unohti lupauksensa sekä unohti tuoda Handymanin tilaaman mehun. Hämmentävä tapaus kaiken kaikkiaan. No kuitenkin ne itemit, jotka se muisti tuoda, oli ihan hyviä. Ilma oli lämmin ja miellyttävä ulkona aterioimiseen, mutta ampiaiset kiusasivat. Näköala oli kuitenkin ihan kiva: jokilaivasatama, Friedrichsstrassen asema ja Finnland Institut.
Aamiaisnäköala

Aamupalan jälkeen Handyman halusi mennä katsomaan, olisiko paikallisella Apple Premium Resellerillä nähtävissä Magic Trackpadia. Niinpä mentiin. Ivallisesti Premium Reseller sijaitsee Ernst-Reuter-Platzilla aivan Technische Universitätin kampuksella. Siellä mahtaa nörtit mutista ohi kävellessään Linuxin ylivertaisuudesta. Nii ja matkalla nähtiin ihana joutsenperhe, mut ei Magic Trackpadia.
Ihastuttava joutsenperhe Charlottenburgissa
Saksalainen on tehnyt sen, mihin Jeesus ei pystynyt: laittanut nörtit päällekkäin

Charlottenburgista riennettiin U2:lla kiireesti takaisin itään, koska mä olin varannut itselleni vesijumpan klo 14. Yritin ennen matkaa epätoivoisesti guuglailla jostain Berliinistä vesijumppamahdollisuuksia ilman kuukausimaksua laihoin tuloksin. Riemu oli suuri, kun hotellin hississä oli mainos hotellin uima-altaassa järjestettävästä AquaFitnessistä 10 e/h! Se oli mahtavaa. Mä olin pukkarissa nakuna vaihtamassa uikkariin, kun sinne tuli nainen, joka innoissaan kysyi, että oonko mä tulossa AquaFitnessiin. Esitteli ihan kädestä pitäen itsensä opeksi. Sillä oli vaatteet päällä, mulla ei. Mun lisäksi tunnilla oli open ohella yksi saksalaismies. Tunti oli selvästi raskaampi kuin vesijumppa tai hydrobic. Tuli selvästi kuuma, vaikka vesi olikin mukavan vilpoista. Maanantaina jälleen! Handymankin oli reipas - kun mä jumppasin, niin se juoksi hotskun juoksumatolla 13 km uusilla superkeveillä Nike-kengillään.

Ruumiinkulttuurin jälkeen oli annettava vuoro hengenkulttuurille. Mentiin katsomaan Inception. Siinä oli paljon hyvää, kuten aikuistunut Leonardo DiCaprio ja miltei aikuistunut Joseph Gordon-Levitt. Lisäksi Ellen Page oli ihana vähän tättähäärämäisenä arkkitehtinä. Leffa oli mun mielestä aivan erinomainen, joskin alussa hieman vaikeasti seurattava, kun ei vielä tajunnut, miten unen rakenteet menevät ja kenen unessa milloinkin ollaan. Lisäksi ongelmaksi koitui se, että vaikka leffaan mentäessä en ollut yhtään väsynyt (näytös klo 17:30), hahmojen jatkuva nukahtelu alkoi väsyttää. Suuri osa vähänkään action-henkisistä kohtauksista oli kuvattu niin horjuvasti, että mulle tuli matkapahoinvointia. Mutta siis leffa oli mun mielestä kyllä varsin upea, joskin ehkä aavistuksen turhan vakava, huumoria olisi kaivannut enemmän.

Elämyskameli suosittelee
Inception

5 comments:

Stalkkeri said...

Eiks omppukonen softa oo vähän niinq rakennettu Linuxin päälle tai jtn, joten nördet nukkuu kyllä yönsä rauhassa.

Ainakin mun tuntemat nödet on monet ihan in piis noiden Applen härveleiden kanssa. Vaikka kuulemma sillä kirjojenlukuohjelmalla ei voi lukea mitään sarjiksia, joissa näkyy rinnat, koska Steve.

Anonymous said...

Eikö ookin muuten paljon ampiaisia tänä kesänä? Mä oon tarkkaillu tällaista luonnonilmiötä.

Elämyskameli said...

Hyvä sitten, ei tarvii munkaan pelätä hurjistuneiden nörttien hyökkäystä.

Herrinjee, sarjiksessa rinnat!? Ei oo Akussa tai Nalle Puhissa.

Polaah said...

Miksei kommenttei voi likettää??

Elämyskameli said...

Kommentteja ei voi likettää, koska likettäminen on tylsää.