Thursday, November 17, 2011

Hajalla

Mun selkä on rikki. Se tuli kipeäksi sinuiitin jälkeen tammikuussa ja oli neljä kuukautta mahdottoman kipeä. Kesällä se oli vähän parempi, mutta nyt taas parin kuukauden ajan se on häirinnyt elämää. Kipu muutti nyt syksyllä paikkaansa (tuntui aiemmin selässä oikeaan sääreen säteillen ja nyt tuntuu lähinnä pakaroissa ja ajoittain takareisissä puolta vaihdellen). En mä oo siitä suurempaa huolta pitänyt, kunhan olen kuntouttanut sitä liikunnalla. Nyt kuitenkin tuli mieleen, että kummallinen puolta vaihtava pakarakipu voi olla viite selkärankareumasta ja jos mulla sellainen on, niin siitä pitää ehkä huolestuakin. Lisäksi mä oon ollut hieman ärtynyt, kun selkätreenissä vatsamakuulla jalkoja ylös nostaessa tuntuu vääränlaista kipua. Työsuhde-etuna saan tiskin alta radiologisia tutkimuksia, joten menin tänään magneettiin. Ei ole selkärankareumaa, mutta lannerangassa on suuri välilevyn pullistuma, joka painaa hermojuuria kasaan. Täytyy mennä fysioterapeutille kuulemaan, olisiko jotain hyviä kuntoutusohjeita. Ja juu, oon mä menossa lääkärillekin, sain ajan ortopedille jo tälle illalle. Onkohan tää perinnöllistä, kun isänäidillä oli sama homma nelikymppisenä, isällä kolmevitosena ja mulla siis alkoi 30-vuotiaana? Mä voitin!

Elämyskameli suosittelee
vaivojensa tutkimatta jättäminen

1 comment:

Pumpumkatti said...

Ounou, noissa arpajaisissa olisin suonut voiton jollekin toiselle!