Wednesday, November 9, 2011

Akronyymiliikuntaa

Ensinnäkin - tämä on viidessadas Elämyskameli-postaus! Kiitos uskolliselle lukijakunnalle mukana roikkumisesta, on kivaa kirjoittaa teille. Toki tarina jatkuu, viimeiseksi tämän en suunnittele jäävän (mut minkä mä voin sille jos estyn kirjoittamasta jatkossa).

Mä oon ollut tosi reipas! Eilen tutustuin korsetti- ja rvp-jumppatunteihin (korsetti=core, rvp=reisi/vatsa/pakara) ja tänään nhs-jumppaan (niska/hartia/selkä) sekä hot pilatekseen. Kyllä, liikaa lyhenteitä (samanlaista keinotekoista lyhentelyä tapaa myös töissä, missä jotkut todella luulevat, että on päänsärky on fiksua lyhentää pns ja pahoinvointi phv). Kaikki ovat olleet erinomaisen kivoja! Toki ne ovat myös vaikeita ja raskaitakin, mutta sehän on tarkoituskin. Jumppa menee hukkaan, jos se on helppo ja kevyt. Etenkin tasapainoharjoitteet ovat tuntuneet monimutkaisilta, mutta mä oonkin kömpelys. Jännitin etukäteen hot pilatesta niin paljon, että melkein jätin menemättä. Ennakkoajatuksissani olin varma, ettei jäntevyyttä ja notkeutta vaativa pilates oo mun heiniä ja tukala kuumuus vielä vähemmän. Yllättäen pilates tuntui todella mukavalta, vaikka mä oonkin etenkin jaloistani nolon kankea. Lämmössä jumppaaminen oli ihanaa. Pilateksessa ei ollut sykkeennosto-osuuksia, mutta toki lihaksia treenatessa tuntui ajoittain vähän liian kuumalta, muttei silti epämukavalta. Siedin lämmön kuitenkin varsin hyvin - siitä kiitos mut saunomiseen totuttaneeseen Geehen. Hieman saatoin olla myös itsestäni ylpeä, koska joku pyörtyi sinne tunnille ja se en ollut mä! Huomenna taidan vaihtaa hydrobicin johonkin jumppaan ja uskaltautua hottiin venyttelyyn.

Mä olin eilen hallinnollisessa koulutuksessa. Se oli yllättävän hyvä, samasta aiheesta olisi saanut niin paljon kauheammatkin luennot. Luulin, että hallinto-opinnot oli nyt hoidettu, mutta edelleen puuttuu neljä tuntia vaaditusta 20:sta. Voi jumpe. Lisää tunteja keräämään.

Elämyskameli suosittelee
seuraavienkin 500 postauksen seuraaminen

2 comments:

Pumpumkatti said...

Hurraa! Hurraa! 500 * Hurraa!

Tälläset jutut saa mut haaveilemaan Elixiaan vaihtamisesta...mut oon liian pihi! Nykyinen sali on noin 50e kuussa halvempi ku Elixia :D

Elämyskameli said...

Mullakin olisi ihan tuossa sadan metrin päässä tosi halpa 24/7-sali, mutta mä maksan mielelläni pienestä lüxüksesta ja sitä tuolla kerrassaan on. Firman sampookin tuoksuu niin herkulliselta, että siellä peseytymisen on oltava terveyttä edistävää.