Thursday, November 24, 2011

Kimallekameli

Joulukoristeet (onneksi ei vielä -laulut!) on vallanneet kaupat. Mä en oo ehkä jouluihminen, mutta tykkään silti hirveästi katsella kauniita koristeluja ja valoja. Stockmannin Argos-halli on joulusesongin aikaan mulle huumetta, mun mielestä on niin hirmu nautinnollista katsella siellä kaikkia ihania joulupalloja ja muita hile-esineitä. Onneksi mulle riittää niiden katselu kaupoissa, ettei mun tarvii haluta sellaisia kotiin. Tässä juuri pohdin, jaksanko vaatia edes perinteistä valokranssia ikkunaan. Muutenkin on suuri siivousurakka menossa, ei millään viitsisi järjestää enää lisää tavaraa esille (paitsi että koska mulla on siivouskielto, makaan lähinnä vatsallani komentelemassa Handymania).

Hesarin vaalikone on herättänyt debattia fb:ssä. Ihmettelyä tuntuu herättäneen esim. se, että Sari Essayah sekä Timo Soini ovat molemmat vastanneet, että samaa sukupuolta olevien parien oikeuksia ei tule lisätä ja heti seuraavaan kysymykseen "ihmisoikeuksista ei tule tinkiä". Lisäksi Timpparelli Soini ei lähtenyt ottamaan mitään kantaa aborttiin vaan pitää kysymyksenasettelua ("Suomessa raskaudenkeskeytys on sallittu ja siitä säädetään laissa. Hyväksytkö abortin?") mielettömänä. Luulisi, että kansanedustaja ei voisi pitää tällaista asiaa mielettömänä - jos hän ei jotain lakia hyväksy, luulisi sitten pyrkivän sitä korjaamaan. Mulle on ihan sama, mitä mieltä Soini on abortista, sillä vaikka Soini olisi Suomen presidentti tai pääministeri, ei hän yksinään tai Tepi Hakkaraisenkaan avustuksella tule aborttioikeutta suomalaisnaisilta viemään. Henkilökohtaisesti mua vaalikoneessa ihmetytti se, että vaikka vastasin, että ruotsin/suomen opiskelu voisi hyvin olla vapaaehtoista, sain mä silti ykkösehdotukseksi Biaudet'n. Ehkä me muuten ollaan sit kuin kaksi marjaa.

Elämyskameli suosittelee
hile-esineiden katselu

No comments: