Saturday, November 26, 2011

Tukholma

Mä oon Tukholmassa! Myös Handyman ja Långstrump on täällä, tää matka on mun synttärilahja Långstrumpille. Me ollaan täällä visiteeraamassa Lettipitkoa ja sen miestä. Tukholma on kyllä vertaansa vailla. Lentokone tulee kymmenien kilometrien päähän, lentokenttäbussissa on haitarin kohdalla nariseva diskuteeraukseen sopiva istuinrykelmä ja ruokakaupassa myydään paitsi Salmiakki-suklaata myös jo kiellettyjä Fazerin Kina-karkkeja. Lisäksi mä onnistuin varaamaan Långstrumpille vessattoman hotellihuoneen. Puolustus: a) ei tullut mieleen, että enkelrum med dusch tarkoittaa, että siinä on kyllä suihku muttei vessaa (mä ajattelin sen tarkoittavan enkelrum utan badkar) ja b) en osannut arvata, että Pohjoismaassa ja vieläpä Ruotsin pääkaupungissa voisi olla hotelli, jossa ei ole joka huoneessa vessaa. Toisaalta "contemporary Scandinavian" -tyyliin itseään mainostava Radisson Strandkin on tässä kaupungissa kuin mummonmökki 15 vuotta mummon kuoleman jälkeen kukkatapetteineen ja likaisine postikortin kokoisine ikkunoineen. Huomenna pääsee arvioimaan, onko naapurikorttelin hotelli parempi, koska mä munasin ja varasin huoneet liian myöhään, joten kesken kahden yön minilomasta vaihdetaan hotellia.

Elämyskameli suosittelee
enkelrum med dusch och WC

2 comments:

Pumpumkatti said...

Miten voi olla huone ilman vessaa!?!?
Eikä kukaan voi tajuta sitä tollasesta kuvauksesta. Puolustuksesi on aukoton. Et voi joutua hirteen tästä rikkeestä :D

Anonymous said...

Nii, ja respan heppu näytti jotenki tyrmistyneeltä kun kysyttiin, voisko vaihtaa vessalliseen huoneeseen!!

Mut munauksista huolimatta oli mahtireissu!

L.Pi