Tuesday, December 18, 2012

Kahdeksastoista: Mary Poppins

Mun selkä on hiukan kipuillut eilen ja toissapäivänä ja oon ottanut varuilta särkylääkettä. Tänään seitsemän maissa illalla se kävi niin kipeäksi, että edes ähkiminen, kiroilu ja itkeminen eivät auta. Kipu on erilaista kuin vuosi sitten, nimittäin nimenomaan selkä- eikä jalkakipua, mutta kyllä kamalan kovaa. Mikään asento ei ole hyvä. Kunpa tässä olisi nyt Maija Poppanen mua lohduttamassa.

Mä näin Maija Poppanen -elokuvan lapsena ja se oli lumoava. Olen lukenut kaikki löytämäni kirjat ja ne on ihania. Kun Maija tuli muutama vuosi sitten telkkarista, mä nauhoitin sen ja sittemmin se on löytynyt DVD:lläkin. Maija Poppanen on paljon kovempi jätkä kuin Sound of Musicin Maria. Biisitkin on parempia ja Maija Poppasen Bert on paljon ihkumpi kuin Captain Von Trapp. Ihmisten ja piirrettyjen yhdistäminen on hienosti tehty ottaen huomioon, että elokuva on tehty 60-luvulla. Kunhan mun pikkuinen kummipoika on vähän vanhempi kuin 2 kk (onnea sinne!), näytän sille Maija Poppasen ja me voidaan laulella lauluja yhdessä. Tanssitaankin, jos mun selkä ei oo näin kipeä.

Elämyskameli hyräilee
Just a spoonful of sugar makes the medicine go down in a most delightful way.

2 comments:

Pumpumkatti said...

Tää oli sentään tuttu ja erityisen helppo, kun liittyy tohon leffaan :)

Elämyskameli said...

Liittyy myös mun selkävaivaan.