Sunday, December 7, 2008

Seesteinen sunnuntai

Handyman haluaisi kisun. Toive on pitkäaikainen ja aktiivista toivomusaikaa on ollut jo yli vuoden. Jo vuosi sitten kisu oli Handymanin Joulupukin listalla, mutta vielä ei ole toive toteutunut. Tärkein syy sille, ettei meillä kisua ole, on ollut mun todennäköinen kissa-allergia. Lapsena olin varsin hengitystieoireinen kissalle ja pelkään, että se voi uusia. Toki mua vähän epäilyttää myös se, että jos siitä kisusta lähtee kovasti karvoja ja sit mulla on kaikki vaatteet karvoissa. Ja se, että jos Handyman ei onnistukaan opettamaan sitä pöntölle vaan se pissii joka paikkaan. Ja sit vielä sekin, että jos sille tulee flunssa niin mua kovasti säälittää. Mutta siis allergia on ollut tärkein juttu - jos mä nimittäin olisin allerginen, muuttaisin todennäköisesti itse mieluummin pois kuin katselisin Handymanin murtunutta katsetta kissan poisluovutuksen johdosta. Nyt kuitenkin allergia-asiaan tuli ratkaiseva käänne, koska meillä kävi tänään mun entinen työkaveri, koodinimi Bodari. Bodari on kauan jo miettinyt kissan ottoa. Nyt tuli Handymanille ja Bodarille semmoinen ajatus, että me voitaisiin ottaa se kissa ja jos mä tulisin sille allergiseksi, voitaisiin se kissa luovuttaa Bodarille. Alkoi vähän arveluttaa, kun mua niin kovasti säälittäisi se kissa. Pitäisi varmaan taivutella Handymania lopettamaan työtkin, ettei se kissa joutuisi olemaan yksin kotona päivisin.

Käytiin Handymanin kanssa jälleen Homiksen pelissä tällä kertaa ihan suurella areenalla Kisahallilla. Samassa katsomossa oon kerran käynyt katsomassa Pikkusiskon cheerleading-näytöstä ennen EM-kisoja. Seuraavana päivänä Pikkusisko esiintyi neljännessivun kokoisessa kuvassa Hesarissa, se julkimo. Jälleen jännittävää ja mieltäylentävää koripalloa ja onneksi Homiksen jengi voitti! Homiksen suurin fani - Handyman siis - olisi varmaan surrut jouluun saakka, jos Homis olisi hävinnyt. Tää on mulle myös henkilökohtainen helpotus, koska sureva Handyman on mahdottoman huonoa seuraa.

Handyman teki jälleen uroteon. Meillä ei oo KinoTV näkynyt oikeastaan ikinä, vaikka ollaan kyllä ihan kuuliaisesti maksettu kanavapakettia, jossa sen pitäisi tulla. Tämä on ottanut jonkin verran päähän ensisijaisesti sen vuoksi, että KinoTV:ltä tulisi viikonloppuaamuisin vanhoja Tehiksiä, joita mun olisi ihan mukava katsella Handymanin heräämistä odotellessa. Kanavat on ihan manuaaliviritetty ja tehty joku 16 tuntia kestävä megavirityskin jo pariin kertaan eikä se perhanan kanava näkynyt kuitenkaan. Handyman tutustui tarkemmin asiaan ja selvisi, että meillä on jotenkin heikko signaali. Tänään sitten käytiin mun inhokkikaupassa Clas Ohlsonilla ja ostettiin jonkinlainen signaalinvahvistin. Jännitys oli aikamoinen, koska niitä ei ollut kuin antennikoteihin suunniteltuja. No, viiden minuutin viritys ja Handyman oli saanut KinoTV:n toimimaan!

6 comments:

Pyry said...

Mitä jos sä menisit esmes Mikkeliin mühkeiden palkkatulojen suolakaivokseen ja me elettäis lüxüs-lüxüs-elämää sen kisun kanssa täällä? Voitais nähdä viikonloppuisin, silloin kun et päivystäisi. Voisin laminoida sen kisun siksi aikaa. Lupaan etten houkuttelis naisia tai Homista kisun avulla meille ja kuolis kokaiinin yliannostukseen tai virolaisten mieshuorien puukottamana! Eikö oliskin loistoidea?

Elämyskameli said...

Tää ehdotus saa mut sanattomaksi niin monella tasolla. Ja kuitenkin yhtä aikaa herättää niin monia kysymyksiä.

Anonymous said...

^ Toi oli kyllä tapahtumarikkain tarina ikinä.

Clas Ohlson on kamala. Tästä on puhuttu ennenkin, mutta puhuttakoon taas: miks siellä on sisustus kuin jossainpizzeriassa, jossa saa syödä niin paljon kuin haluaa?!

Mutta Handyman ylitti kyllä itsensä tossa KinoTV-asiassa!

Elämyskameli said...

Lisäksi Ohlsonilla on niin paljon niin kaameaa roinaa että mua aina siellä käydessä surettaa ajatella, että jossain vaiheessa joku ostaa tuommoisenkin, vaikkei sillä ikinä tule mitään tekemään.

Anonymous said...

Niin, ja jonain päivänä perikunnalla on perkeleen monta ruuvinväännintä.

Lettipitko said...

Mä luin nyt yllytettynä ton Pyryn kisu-kommentin ja yhdyn edellisiin siinä, että siinä on otettu kantaa niin moneen asiaan niin monella tavalla että perus-lisensiaatista menee kovalevyt juntturaan.