Saturday, December 27, 2008

Tapanina

Toinenkin päivä Berliinissä on mennyt oikeista hyvin. Mä heräsin seitsemältä, koska apparently aikavyöhykkeestä ja nukkumaanmenoajasta riippumatta mä herään seitsemältä.Herätin Handymanin, joka tyypilliseen tapaansa aamukuhni ja aamupalalla oltiin vasta yhdeksältä. Aamupala oli runsas ja maukas kuten ennenkin. Handyman sai Spiegelein!

Heti aamupalan jälkeen lähdettiin tutustumaan Berliinin Olympiastadioniin. Vaikuttava rakennus, Hitlerillä oli silmää blingille. Siellä olisi juuri alkanut opastettu kiertokävely, mutta koska mun saksa on lähinnä alkeellista ja Handymanilla ei pidemmästä opiskeluajastaan riippumatta juuri parempaa, päädyttiin englanninkieliseen Audioguideen. Sekin oli kyllä tosi mielenkiintoinen etenkin mun mielestä. Kovasti alkoi taas tehdä mieli tulla ensi elokuussa seuraamaan siellä järjestettäviä yleisurheilun MM-kisoja! Kun ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua, paikkana on niin upea ja historiallinen rakennus ja ympärillä Berliini, niin mä varmaan pakahtuisin. Handymanin taivuttelu alkakoon!


Stadionin jälkeen mentiin Berliinin Legoland Discovery Centreen. Se on pikkuruinen Billundiin verrattuna, mutta silti tosi hieno. Siellä oli mm meidän hotellin pienoismalli Legoista tehtynä. Ja iso käärme! Ja "aidon" kokoinen Batman!



Tulopäivänä käytiin hotellin saunassa, kun mulla oli syväkylmä.Saunatilat olivat kyllä oikein hienot, mutta ehkä vähän hämmentävät. Mä oon kyllä ennenkin (vuonna 1998) käynyt Saksassa saunomassa, että osasin aavistaa yhteiset nakusaunat. Se mua kuitenkin suuresti ihmetytti, että siellä ei ollut mun lisäksi yhtään naista, useampia Lähi-idästä kotoisin olevia miehiä kylläkin. Ja vaikka siis joka seinässä kyltit kehottivat saunomaan ilman uima-asua, niin nämä kaverit kulkivat saunasta saunaan bananahammockeissaan ja mä olin nakuliinona. Vasta myöhemmin tulin ajatelleeksi, että islamin mukaan mä oon nyt varmaan joku häpäisty nainen. Ehkä ne luulee mun olevan joku hotellin virallinen portto?

6 comments:

Anonymous said...

Siunattu teknologia joka sallii Chamsun raportoida Bäärliinistä saakka!

Hitler-bling kuulostaa tyylisuunnalta johon haluaisin tutustua.

Toivottavasti Handyman ei myy Chamsua Lähi-Itään! Tosin maksuks tulis todnäk kameleita --> ojasta allikkoon.

Anonymous said...

Ja vielä: mikä lienee Spiegelei?! Must tuntuu että Rammsteinilla on sen niminen biisi?!

Elämyskameli said...

Täytyy toivoa, ettei Handyman pääse Lähi-idän ihmeiden kanssa sopimukseen Virallisesta Blogiportosta!

Spiegelei (=peilimuna) on paistettu muna, ns. "sunny side up".

homis said...

mä taas luulin että Spiegelei on ihan puhdas kirjoitusvirhe, jolla tarkoitetaan Euroopan sivistyneintä säännöllisesti ilmestyvää aikauslehteä (not!!:)) DER SPIEGELiä.

Elämyskameli said...

Mainittakoon tässä välissä, että Kameli pyrkii hysteerisesti välttämään kirjoitusvirheitä etenkin ulkomaalaiskielisissä sanoissa ja myös mobiileja päätelaitteita käytettäessä.

Anonymous said...

Mainittakoon, että mulle ei tullut mieleenkään, että siinä olisi kirjoitusvirhe! Tosin en edelleenkään täysin tiedä millainen muna on kyseessä, mutta muna kuin muna.