Thursday, December 4, 2008

Vetten päällä

Kävin pitkästä aikaa vesijuoksemassa tuossa aamulla viimeisen lomapäivän kunniaksi, kun seuraakin sai. Töölön uimahalli on kyllä klassinen. Onneton pieni ja matala allas on louhittu maan alle. Siellä on paljon mummoja, jotka ottavat toisiinsa kontaktia pesuhuoneessa agendana saada apua uimapuvun pukemiseen ja vanhat sortseissa uivat sedät saa kauluspaitaisilta uimavalvojilta huomautuksia butt crackin esittelystä. Upeaa siis. Lisäksi siellä on höyrysauna, joka Vuokista puuttuu.

Ensi vuoden työsuunnitelmat muuttuivat taas. Mä olin siis alun perin menossa puolikkaaksi terkkariin ja olin alustavasti suunnitellut meneväni toiseksi puolikkaaksi sairaalaan. No nyt terkkari tarjosikin mulle kokopäivähommaa (50 %+50 %, kaksi eri aluetta). Täydellistä. Lyhyempi työmatka, mukavampi työ ja parempi palkka kuin sairaalassa. Ja kivempi pomokin! Kaikki on ykköstä tai ainakin tuntuu siltä. Ainakin nyt vielä tässä vaiheessa.

Me ollaan Handymanin kanssa menossa ulkomaille lomailemaan jouluksi. Lennot ja junat on varattu, mutta jotenkin energia ei ole riittänyt hotellien varaamiseen. No nyt sit on huoneet loppu valitsemastani hotellista. Täytyy varmaan valita joku muu kuin Radisson! Mut ne on ihan tosi huonoja! Voi ei..! Eniten mua säälittää Handyman, koska mä oon aika lailla hankala kameli, jos hotelli ei lomalla kelpaa. Siinä mä oon aika high maintenance. Jos hotelli on mun mielestä kelvoton (esim. ruotsinlaivamainen), on Handymanin yöunet vaarassa. Eli jos joku tietää HYVÄn hotellin Amsterdamista, niin Handyman arvostaa vinkkejä.

7 comments:

Pumpumkatti said...

Hollanninkontaktini sanoo näin:

If they want to stay in or near the center they should try:

The Movenpick
The Victoria Hotel
Nh Hoteles Amsterdam Centrum
The Lloyd Hotel

Or a little bit more upscale (250 euro or more)
Amstel Hotel
The Krasnapolsky
The grand hotel

Or on a budget:
Hotel Arena(just outside the centre)
Stayokay Timorplein(in my neighbourhood)
Stayokay Vondelpark



Hope this helps.

Wouter Trumpie
Verstuurd vanaf mijn iPhone

Elämyskameli said...

Kiitos, läheinen ystäväni Wouter!

Katjn said...

Mä olin just elokuun lopussa tossa mövenpickissä, ja se oli hyvä. Se on tosi siisti ja ihan makee, aamupala oli mun mielestä tosi hyvä. Lisäksi Jamie Oliverin ravintola on ihan siinä vieressä. Se on keskustasta kyllä vähän syrjässä. Mutta hotellilta menee shuttle bus keskustaan.

Elämyskameli said...

Kiitos avusta, nyt on huone Mövenpickistä varattu! Ei tuo mitenkään liika syrjässä ole, me tykätään kävellä kaupungilla katselemassa muutenkin!

homis said...

meinasin sanoa että Krasnapolsky on ainakin ihan keskustassa Dam squaren välittömässä läheisyydessä...

Mutta joo onhan siellä paljon kaikkee kivaa, mausteinen homis voi neuvoa :)

Polaah said...

Töölön uimahalli kuulosti ihanalta. Lähinnä se mummojen lähentyminen toistensa kanssa uimapukujen pukemis-avun saamiseksi.. :P

Mutta hei, mahtava sun duunijuttu, sulla ne aina järjestyy tosta noin vaan! :)

Ja tietty reissu kans. Kade oon.

Elämyskameli said...

Mäkin oon kyllä oikein tyytyväinen työtilanteeseen. Ja mikä parasta, koko terkkari pitää mua ihan maailman suurimpana enkelinä kun mä pelastan ne kaikki ja siksi ne kohtelee mua melkeinpä silkkihansikkain :)