Wednesday, December 7, 2016

Joulukale 7: orientaalinen kana: butter chicken

Tänään on keskiviikko, saunapäivä. Mä asun ekaa kertaa elämässäni saunavuorollisessa kerrostalossa ja meillä on saunavuoro keskiviikkoisin klo 19. Kuten tavallista, saunaan tulevat seuraksi Lankomies ja Kälynen. Ne tulee jo kuudeksi tai ainakin yrittävät tulla kuudeksi ja sit syödään orientaalista kanaa. Tai näin käy kaikkina muina keskiviikkoina paitsi tänään, kun mulla on kampaaja. Mut noin niinku yleensä.

Mä oon aika taitava tekemään erilaisia orientaalisia kanaruokia. Koko idea lähti butter chickenistä. Googlailin sitä ja löysin kivan näköisen reseptin suomalaiselta verkkosivulta. Tein sitä yhtenä saunailtana ja sehän oli erinomaista. Tosi hyvä resepti. Siihen tuli ainakin paseerattua tomaattia, inkivääriä ja mun suosikkimaustetta juustokuminaa. Siitä se ajatus sitten lähti. Ihan joka keskiviikko ei ole eri kanaa eikä aina edes kanaa, mutta kyseessä on silti orientaalisen kanan ilta. Butter chickeniäkin on ollut jo useampaan kertaan.

Orientaalisen kanan jälkeen lähdetään saunaan, jossa me Kälysen kanssa laitetaan naamioita ja kuoritaan sitä sun tätä. Meillä on siis täydellinen spa-kokemus. Sit saunan jälkeen tullaan takaisin sohvalle katsomaan Grand Tour. Tähän kuuluu myös jalkahierontamahdollisuus. Aika hyvä setti.

No comments: