Wednesday, December 28, 2011

Kisuja ja kisuja

Kirppu-kisu ja Reino-kisu on olleet meillä noin viikon. Ne on oikein mukavia ja herttaisia. Molemmat on uroksia. Kirppu on ragdoll (samaa rotua kuin aiempi kaveri Maisa) ja Reino lyhytkarvainen maatiaiskisu. Reino on näistä kahdesta pomo sekä fiksumpi, Kirppu on herkkä ja hyväsydäminen. Reino on keksinyt mm. tavan avata vaatehuoneen oven ja se osaa myös kiivetä yli metrin korkuisen raapimapuun päälle. Kirpulla on tapana aamuisin maukua mun vieressä saadakseen silityspalvelua. Lisäksi Kirppu on näistä kahdesta kisuasiakisu eli se tulee aina ilmoittamaan ongelmista (esim. jos napuset on lopussa kiposta tai joku on oksentanut lattialle). Reino ajoittain pomon elkein kurmuuttaa Kirppua, mutta melko usein myös hellii kaveria esim. pusimalla naamalle. Niin kivoja kisuja!
Kirppu ei malttanut poseerata

Reino lempipaikassaan suihkussa

Kuten tässäkin blogissa on useamman kerran kerrottu, Lettipitko on muuttanut ulkomaille. Tää tuli tänään mulle jälleen mieleen, koska Lettipitkon entinen työnantaja, suuri suomalainen lääkärivuokrausfirma, soitti mulle tänään tarjotakseen vuoroja Helsingin tk-päivystyksestä. Sanomattakin lienee selvää, että mä en sellaisia kaivannut etenkin kun Meikun päivystykset alkavat kuukauden päästä (alkuun toki vain iltapäivystyksiä, yöt vasta maaliskuun lopulta lähtien). Sen takiahan ne joutuu epätoivoissaan soittelemaan surkeimmillekin vaihtoehdoille, että Lettis ei oo enää velvollisuudentunnossaan niitä vuoroja ottamassa! Vuosikausia Lettis uhosi, että kyllä päivystyshommat pian loppuu, mutta eihän siitä tullut mitään kun aina joku epätoivoinen kandi soitteli sille ja se heltyi. Nyt se on loppu, kun eihän se millään pääse lahden toiselta puolelta paikkaamaan sairastunutta päivystäjää. Mä oon niin ylpeä Lettiksestä, vihdoin se on vapaa!

Toinen Kameli-hahmo, joka on tänään antanut syytä ylpeyteen, on Porkkis, joka on kolmen alle kolmevuotiaan lapsen äiti ja valmistuu ylihuomenna lääketieteen lisensiaatiksi! Käsittämättömän hieno suoritus. Vielä juuri ennen klinikan lopputenttiä tämä superwoman muutti Keski-Suomeen ja on aloittanut omakotitalon rakennusbisneksenkin. Hänen tekemänsä syventävien opintojen lopputyö näyttää väitöskirjalta verrattuna mun syväreihin. Porkkiksen vuorokaudessa on selvästi enemmän tunteja kuin meidän muiden (ne on niitä tunteja, jolloin kuopus valvoo aamuyöhön ja Porkkis tekee kouluhommia sitteriä nytkytellen, me muut nukutaan silloin). Toki hänen mainio puolisonsa on tukenut vaimoaan paljon ja mahdollistanut nämä kaikki ihmeteot, joten hurraa molemmille! Ja eläköön!

Elämyskameli suosittelee
ihmeteot

8 comments:

Pumpumkatti said...

Miksei kisuja suositeltu?
Nää on harvinaisen ihania kisuja, eikä pelänneet edes mua! :)

Angry Veron Maxaja! said...

Ei Porkkanalla oo tunteja muita enempää kalenterissa vaan vuosia enemmän mittarissa.

Elämyskameli said...

En mä voi ainakaan näitä kisuja suositella, koska niitä ei voi hankkia mistään, ku niillä on jo omistaja!

Lettipitko said...

Mä oon otettu saamastani huomiosta vaikka se liittyykin noloon työruippuvuuteeni, johon on auttanut vain muutto maasta pois.

Anonymous said...

Kirppu on pääluottamuskisu!

Elämyskameli said...

Pääluottamuskisu! Repesin totaalisesti, mitä Kirppu ihmetteli.

Pumpumkatti said...

Totta tosiaan, sun taustakuva on mystisesti kutistunut tonne vasempaan yläkulmaan...

Elämyskameli said...

Niin on! Kiusallista. Täytynee ottaa yhteyttä blogin taiteelliseen johtajaan, josko sen saisi jotenkin korjattua.