Tuesday, December 27, 2011

Hurjat myrskykuvat

Joulusta on jälleen selvitty. Joulupöydässäkin istuttiin kahdesti mun vanhempien luona ja mä oon syönyt jälleen hetkeksi kiintiöni täyteen niljakasta kypsentämätöntä kalaa. Mä tykkään kyllä graavatuista kaloista, mutta onhan niiden suutuntuma vähän epämääräinen. Tänä vuonna oli perinteisten graavi- ja kylmäsavulohen sekä graavin siian lisäksi myös graavattua nieriää, joka oli hyvää - mun mielestä maultaan samanlaista kuin serkkunsa graavilohi, mutta konsistenssiltaan hieman pehmeämpää. Silakkarullaa mä uskaltauduin maistamaan ensimmäistä kertaa ikinä, muut kalat sekä majoneesiset salaatit jätin muille (muut kalat on outoja ja majoneesi kuvottavaa). Pääruoaksi söin erityisesti mua varten kahdeksan tuntia haudutettua paistikastiketta. Njamskis, etten sanoisi. Tapaninpäivänä meidän piti mennä Pumpumkatin luokse Espooseen, mutta koska nukkumalähiöissä ei saa pyhisin sähköä, siirrettiin pippalot meille. Pumpumkatin siippa paistoi taivaalliset pihvinsä sitten meidän keittiössä.

Tapani-myrsky oli eilen fb:n kuumin uutinen. Se olikin näyttävä, ainakin Linnanmäen tuulimylly pyöri kerrankin niin vinhaa nopeutta, ettei lapoja pystynyt erottamaan. Tapani vei siis Espoosta sähköt ja meilläkin se näytti, kuinka kipeästi remontin tarpeessa meidän ikkunankarmit oikein ovatkaan. Tapani puhkui ja puhalsi kolminkertaisista ikkunoista sisimmän ruudun halki. Aika veijari. Myrskytuhot antoivat myös taas ihmisille syyn kaivaa kännykkäkamerat taskuistaan ja lähettää hurjat myrskykuvansa Hesariin. Sieltä voi sitten käydä katsomassa 40 kertaa, miltä kaatunut puu näyttää.

Hääpäivä- ja Joulupukki olivat jälleen suopeita. Hääpäiväksi sain puolisoltani Robbie Williamsin musiikkivideot dvd:llä. Mahtava lahja. Joulupukki toi huikaisevan kauniin kaulakorun, Tempur-matkatyynyn ja Jungle Speed -pelin. Handyman sai Apple TV:n, lenkkitossulahjakortin sekä Aku Ankan taskukirjoja. Syytä olla tyytyväinen.

Leikkaus onnistui siis kerrassaan erinomaisesti. Jopa kantakävely on selvästi kohentunut. Haava vielä hieman tuntuu, jos siihen esim. istuessa nojailee, mutta tosiaan kaikki aiempi kipu on hävinnyt. Pidempään (yli puoli tuntia) istuessa selkä väsyy, jolloin lyhyt makoilu tai kävelylenkki ovat aiheellisia, mutta en pidä sitäkään kovin pahana, sehän johtunee huonokuntoisista selkälihaksista. Täytyy odottaa vielä kuukausi että pääsee niitä treenaamaan. Ärsyttävin leikkauksesta jäänyt vaiva on itse asiassa oikean etusormen elohiiri. Siinäkin ärsyttää vain se, että mun sormessa ei saa olla monta päivää kestävää elohiirtä, koska mä tiedän, että sormen elohiiri voi hyvin harvinaisessa tapauksessa olla ensioire kaikkein hirveimmästä sairaudesta (ALS), joten mä stressaan. Mä itse asiassa luulen että koko perhanan elohiiri on vain psykosomaattista.

Elämyskameli suosittelee
diskusprolapsien poisto

4 comments:

Anonymous said...

Jungle speed!! Miks tää pimitettiin multa joulupäivänä??

Anonymous said...

Ja PS, epätietoisille täsmennyksenä, ettei tuu pettymyksiä: Apple TV ei oo mikään telkkari niinku vois luulla, vaan joku käpynen mokkula jolla koko Apple-tuoteperheen voi yhdistää langattomasti telkkariin.

Anonymous said...

Jungle Speed!!!

Elämyskameli said...

Mä unohdin Jungle Speedin! Mut koska Suomesta on lisäosat loppu, on mun versio vain se peruspeli. Mut sitä vois pelata seuraavan peli-illan tullen!