Tuesday, December 13, 2011

Hätämajoitus

Meidän sohva on iloinen. Ainakin 1,5 vuoden ajan se on ollut öisin tyhjillään, mutta nyt kun harmillisesti kaverit on muuttaneet ympäri maailmaa, ajoittainen hätämajoituksen tarve on suuri ja sohva pääsee tarjoamaan pehmeähkön, joskin jaokkeellisen, nukkumapaikan monille. Porkkishan muutti vastikään Keski-Suomeen ja tänään oli kuitenkin aamusta tentti, joten keskisuomalaispää painui vanhalle Ikean feikkitempurille. Ensi yönä Ikea-pielukselle painuu toinen keskisuomalaispää, kun Lettipitko, tuo Tukholman vahvistus Suomen lääkärikuntaan, tulee ovelle maukuen "turvapaikka, turvapaikka". Tervetuloa keitaalle, kuomat! Auttaminen on ilo.

Mä saattelin Porkkiksen tänään aamusta bussipysäkille ja lähdin samalla päivittäiselle kävelylenkille. Alkuun hieman satoi, mutta mulle ei tullut kylmä, koska olin sonnustautunut upouuteen kerrastooni pakkauksen käyttöohjeen mukaisesti ("pidä ja pese"). En ollut kuitenkaan valitettavasti huomannut itse tuotteeseen kiinnitettyä ohjetta "pese ennen käyttöä". Kerrasto on toistaiseksi toiminut juuri siltä odotetulla tavalla, joten mua nyt mietityttää, että mitähän sille nyt ensimmäisessä pesussa tapahtuu, kun sitä on jo käytetty. Kävely oli muutoin onnistunut, mutta oli tulla tenkkapoo Töölönlahden kaakkoisnurkassa, koska siellä meri on levittäytynyt kävelytielle saakka. Pyrin välttelemään vedenpaisumusta taitojeni mukaan, mutta mä en oo kauheen taitava ja sit mun sukat kastuivat. Yllättäen kuitenkin oli niin lämmintä tai vauhti niin hurja, että varpaille ei tullut kylmä. Epäilen snkin johtuvan kerrastosta. Johan sen sanoo järkikin (okei okei mä lopetan. Sekä johanin että kerrastojutut).

Tänään on Handymanin 30-vuotispäivä. Se alkoi proosallisesti, kun mä heräsin pissahätään viideltä ja sankarikin heräsi mun hivenen ninjamaisesta poikkeaviin sängystänousumuuveihin. Handymanin piti ehtiä tarkastamaan äitinsä kämpän työmaa ennen työpäivää, joten se oli lähtenyt jo puoli seiskaan mennessä. Loppupäivän mä aion kuluttaa pohtimalla, minne mä voisin viedä sen illalla syömään.

Elämyskameli suosittelee
sohva

5 comments:

Pyry said...

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Elämyskameli said...

Aika teiniä. Ei sovi kolmekymppiselle.

Pumpumkatti said...

Luin. Tykkäsin. Huumorin kukka kukkii Elämyskeitaalla :)

Onnittelut päivänsankarille!

Lettipitko said...

mä dokaan teitin sohvalla!

Anonymous said...

Lettis, harmi että yhteisestä pyjamastamme on aika jättänyt!