Wednesday, December 2, 2009

Luukku 2: Jouluvalot

Jouluvalot ilahduttaa mua joka vuosi ihan suunnattomasti. On niin hauskaa nähdä, että muutkin tykkää niistä (siis laittaa ikkunoihinsa). Osa jouluvaloista on karseita (esim. punaiset A-malliset puiset perussähkökyntteliköt, oranssit paperitähdet, kepappiloiden vilkkuvat valoköynnökset ja moniväriset ikkunavalot) mut nekin piristää, koska selkeesti joku tykkää niistäkin niin paljon, että laittaa niitä kotiinsa ja haluaa täten tuoda valoa elämäänsä. Kameli-Handyman-residenssissä kaivettiin Ikean Glänsa ("jouluvalo helvetistä") pahvistaan ja ripustettiin seinälle, kun en hennonut teettää reikää ikkunalle (ohessa oleva kuva on otettu edelliskaudella). Nyt tietty huolettaa se, että ulkoa katsoessa me näytetään kylmiltä tylsimyksiltä, jotka ei voi sitä vähää lämpöä itsestään antaa, että laittaisi jouluvalon ikkunalle. Glänsa on ajastettu palamaan silloin, kun ollaan kotona ja hereillä. Muutkin jouluvalot, siis esim. kynttilät ja muu avotuli, on mun mieleen. Pääasiassa kuitenkin turvaudun sähkölaitteisiin, koska Handyman alkaa välittömästi pelätä allaspaloa, kun sytytetään kynttilä.

15 comments:

Anonymous said...

Allaspalon vaara on usein myös mulla mielessä, kiitos Handymanin.

Ja tää on bestein joulukale ever, koska kuvakalentereissa mul on aina sellanen ongelma että mua ei vittuakaan kiinnosta mitä sielt luukusta tulee. Suklaakalentereissa on taas pahaa suklaata.

Anonymous said...

Nyt mun tarttee kyl sanoo, että se ettei viitti tehdä seinään tai ikkunanpieleen yhtä reikää on kyllä vähän sama kuin jättäis uuden kännykän näyttöön sen suojatarran.

Elämyskameli said...

Mun mielestä kämpän reikäämättömyys ei ole mitenkään verrattavissa kännykän muovikelmuun vaan enemmänkin siihen, että ei henno lukea uutta kirjaa, ettei sen selkämys taitu. Tunnustan: kuulun myös tähän hysteerikkokategoriaan. Mut en suostu muovikelmuluuseriksi!

Katjn said...

Miks kaikki valittaa suklaakalejen pahasta suklaasta. Menkää hyvät ihmiset Stockalle! Siellä myytiin mm. Dumle-, Fazer- ja Kinder-kalenterita. Meillä on Homiksen kans Fazer-kalenteri ja on muuten ihan tosi hyvää suklaata. Arvaan et nyt mietitte et miten toi muka toimii kun on yhteinen kalenteri. Toistaiseksi ihan hyvin.

Tykkään jouluvalo helvetistä -jouluvalosta.

Elämyskameli said...

Mä muistan kun Handymanilla oli Kinder-kale ja siinä oli jotain puolet suklaista sellaisia ällöjä pähkinäliejua sisältäviä jäniksiä. Epäkelpoa suklaata sekin. Fazer-kale on epäilyttävä, kun siinä on varmaan niitä Fazerin suklaarasioista tuttuja epäkelpoja sukulaateja myös. Eikä Dumle-kalekaan ihan luotettava ole. Mut mä en oo ehkä kohderyhmää, kun mun mielestä joulukalessa on parasta se, jos luukusta tuleva yllätys mätsää sen taustan kaa (niinku HBL-kalessa) eikä sukulaatikalessa se ikinä toimi niin!

homis said...

voi helevetti, mikään suklaakale ei hp:lle tai virtasen rouvalle kelepaa...

Katjn said...

Fazer-kalessa ei ole pahoja konvehtisuklaita. Ainakaan näinä kahtena aamuna kun luukkuja on saanut avata ei ole semmoista tullut vastaan. Täyttä suklaata molemmilla kerroilla. Epäilin kyllä itsekin että mitähän sieltä oikein tulee vastaan. Ite oisin halunnu Dumle-kalen...

homis said...

olisit sanonut että haluat dumlekalen... tai kyllähän sä sitä hypistelit. mulla on niin vahva tahto ja oon hyvä päättämään asioista niin näin kävi taas :D

Pyry said...

homis on taas arvannu hameväen ajatukset väärin... ei voi voittaa, eikä paljoo muutakaan.

homis said...

hameväki on tyytyväinen fazerkaleen... toista sitä on siellä kalliossa vissiinkin kun tuoho malliin länkytetään

Elämyskameli said...

Alppiharjussa ollaan erittäin tyytyväisiä tämänhetkiseen kaletilanteeseen. Jos Alppiharjussa nainen haluaa jonkin kalenterin, niin nainen ostaa sen. Suklaa ei kuulu jouluun eikä kalenteriin.

homis said...

..eikä myöskään housuihin mutta Pyryllä siellä sellanen on joka päivä...

Anonymous said...

Täsmennettäköön, että silloin kun mä olin lapsi, enkä siis voinu ite ostaa sitä suklaata kuin haluan ja milloin haluan, suklaakalentereissa oli pahaa suklaata. Nykyään taas koko kalenteri tuntuu vähän turhalta, koska jos mä haluan suklaata, mä voin ostaa sitä eikä mun tartte kärkkyä joka aamu yhtä surkeeta palaa jonku luukun takaa.

Mut nyt tuli innovaatio: nuuskakalenteri! Joka aamu eri merkkistä biittiä. Se maistuis! ne täytyis tosin pakata jonkinlaisiin blistereihin tuoreuden takaamiseksi. Mut se ois iso hitti.

Anonymous said...

Niin ja myönnettäköön vielä, että ei se suklaa silloin lapsena mun mielestä pahaa ollu. Mä vähään tottuneena kommarilapsena olin tietty ilonen kun ylipäänsä sain syödä karkkia muulloin kuin karkkipäivänä.

Anonymous said...

Ja Kameli, toi ettei raaski lukea uutta kirjaa on oikeesti viel pahempaa kuin muovikelmuluuserius. Ja reiän tekemättömyys on about samalla luuseriuden tasolla muovikelmuluuseriuden kanssa.