Thursday, December 3, 2009

Luukku 3: Joulutontut

Mä oon ihan hermona. Tontut tarkkailee. Handyman muistuttelee mulle pitkin vuotta, että mun pitää olla kiltti tai ainakin mahdollisimman vähän torvelo, koska tontut tarkkailee. Näin joulun alla muistuttelu on jokapäiväistä. Lapsesta lähtien tonttuja on pitänyt kurkkia ikkunoista vähän samaan tapaan kuin myyriä metrossa. En ole vielä koskaan tonttua nähnyt (ja jos olisinkin, niin en sitä tällä foorumilla ilmoittaisi hoitoon toimittamisen pelossa), mutta siitä mä oon satavarma, että tontuilla ei oo partaa. On käsittämätöntä, kuinka pop-kulttuurissa annetaan ymmärtää tonttujen olevan vanhoja ukkoja. Kyllä mä sen voin myöntää, että varmaan työnjohtajatontut, sellaiset sotilasmestarin tyyppiset matalasti kouluttautuneet seniorit, saattaa olla parrakkaita. Siis ne, joista ei ikinä tule Joulupukkia, vaikka mikä olisi, mutta jotka senioriteettinsa turvin pääsee ekana puurojonoon. Suurin osa tontuista on kuitenkin lähinnä Diili-Antin näköisiä, ehkä vain vähemmän kireitä.

4 comments:

Anonymous said...

Mut tärkein jäi epäselväks: ootko ikinä nähny myyrää metrosta??

Anonymous said...

Ja kyllä toi Diili-Antti-juttu oli ihan LOL-materiaalia! Mut siltikin vaadin Joulumuna-postausta!

Elämyskameli said...

En mä sit ikinä oo sitä myyrää nähnyt, ku jostain syystä niitä tunneleita ei valaista ja ne seinät on ihan mustat. Yhtään ei oo taaskaan mietitty meitä myyräbongareita.

Polaah said...

Eiköhän siellä ennemmin oo rottia. Mut se diili-antti vois hyvin olla tonttu. Toivottavasti vaan joulupukki ei oo Hjalliksen näkönen.