Monday, December 11, 2017

Espoo-joulukalenteri 11: Nihtisilta

Nihtisillasta tulee mieleen Linnatuuli. Molemmat on siltoja, joilla on häppeningiä. Tai mä en ihan tarkkaan ottaen tiedä, mikä on Nihtisilta. Jos se on vain se silta, niin sit ei kauheesti tapahdu paitsi bussinvaihtoja, siinä on aika vilkas vaihtopysäkki. Mut mulla on sellainen vahva fiilis, että Nihtisiltaan kuuluu myös ne huoltoasemat ja hampurilaisravintola, joten siinähän sitä on jo paljon. 

Haluaisin lukea Nihtisiltaan myös osan Kiloa ja koska mä oon täällä herra ja hidalgo, niin mä luen. Nihtisiltaan kuuluu täten myös S-market, Kierrätyskeskus, Neste ja Pohjanmaan grilli. S-marketilla ei ole sen suurempaa merkitystä, mutta nää muut onkin sitten kiehtovampia.

Kierrätyskeskuksessa mä oon käynyt ystäväni Täti-ihmisen kanssa. Tein jopa epäonnistuneen ostoksen: kiinalaisen lasten lautasen, joka on tehty melamiinista. Olen toivottavasti heittänyt sen jo poiskin. Nihtisillan (po. Kilon) Kierrätyskeskus on siitä erityinen, että sinne joku tuntematon ihminen tuo tämän tästä kirjojaan, jotka ovat Täti-ihmisen suosikkeja ja joita ei muualta saa. En nyt tässä julkisesti tuota kirjailijaa nimeä, ettei kukaan ilkiö käy hakemassa sieltä kirjoja Täti-ihmisen nenän edestä. Internet on näet niin julma, että joku voisi niinkin tehdä.

Neste on siitä mieleenpainuva, että mä oon kerran tankannut siellä ja viereistä autoa tankkasi joku näyttelijä. En silloin keksinyt, että kuka se oli enkä vieläkään muista. Ehkä vähän you-had-to-be-there-hetkonen.

Pohjanmaan grilli on ainakin jossain paikallislehdessä valittu Espoon parhaaksi grilliksi. Lisäksi satuin eilen Sukka-Finlandia-sukkaani neuloessani näkemään TV:stä Grillit huurussa -ohjelman, jossa Sami Hedberg söi espoolaista grilliruokaa ja valitsi Pohjanmaan grillin alustaksi itse kehittämälleen purilaiselle. Tämä ei kuulemma tarkoittanut sitä, että Pohjanmaan grilli olisi parempi kuin ne muut Samin testaamat grillit, mutta tuskin se nyt huonompikaan oli. En ois syönyt Samin burgeria. Sitähän kaikki mietti. Sen sijaan oon joskus syönyt siellä jonkun vähän vähemmän överin burgerin ja hyvä oli. En oo testannut kaikkia Espoon grillejä enkä aiokaan, mutta toi ny on ihan ok. Sille on lisäksi myönnetty levein Oiva-hymy. Meriitti sekin.

No comments: