Friday, December 15, 2017

Espoo-joulukalenteri 15: Nuottalahti

Mä halusin ehdottomasti käydä Nuottalahdessa, kun kuulin että semmoinen on. En tiiä että miksi, mutta se kiehtoi mua. On olemassa myös Nuottaniemi, mutta se ei kiinnostanut yhtään niin paljon. No sit mä kävin. Siellä oli pientaloja ja rivitaloja. Eka en tiennyt, että oonko mä ees oikeassa paikassa, kun Nuottalahtea ei ollut kunnolla merkitty mihinkään, mutta sitten tajusin, että Nuottalahti on oikeastaan vain katu, jonka nimi on Nuottalahti. Katu alkaa isommasta tiestä ja päättyy mereen.

Nuottalahti on just sellainen paikka, jossa tapahtuisi Halloweeninä kauheita, jos se olisi Amerikassa. Mut koska Nuottalahti on Suomen Espoossa, niin siellä on varmaan aika tapahtumatonta paitsi tietty joskus voi koira kakata naapurin pihaan tai Mustoset ottaa avioeron. Siksi mä tykkään Suomen Espoosta.

Mä kirjoitan nää joulukalenteripäivitykset yleensä just ennen nukkumaanmenoa noin puoli kymmeneltä hammaspesun jälkeen. Nyt kuitenkin kirjoitan tätä suuren eteläsuomalaisen sairaalan päivystyspoliklinikalla klo 0:55. En oo vielä ees pessyt hampaitani. Virallinen päivystysjugurtti odottaa jääkaapissa. Mä otin vähän vahingossa nyt tän päivystyksen, mutta kun olen joka tapauksessa perjantain vapaalla (lähdetään puolenpäivän maissa ulkomaille!) ja päivystysvuorossa olevalla työkaverilla oli hirvee flunssa, niin lupasin että voisin tulla yöksi, jos hän hoitaa illan. No sit mä menin töiden jälkeen kotiin, neuloin pari senttiä sukkaa, söin, nukuin tupluurit, kävin suihkussa ja lähdin takas. Tosi hyvä diili! Oikeestaan vasta nyt alkoi väsyttää, kun tuli rauhallinen hetki. Vielä pitäis ainakin 1,5 tuntia jaksaa ennen kuin kehtaa mennä nukkumaan. Ehkä se jugurtti virkistää.

Tää paljasti, että oltiin Nuottalahdessa
Näkymä Nuottalahden valtaväylälle

No comments: