Thursday, December 21, 2017

Espoo-joulukalenteri 21: Tuomarila ja Suna(, mikä pari, valon lapset käsikkäin)

Tänään mä valitsin Tuomarilan siksi, että on tuomaanpäivä. Hyvä Tuomas joulun tuopi. Mä en ny oo niin joulua vailla, että erityisesti Tuomasta siksi kotiini kutsuisin, vaikka yleisesti kaikki mun tuntemat Tuomakset on tosi hyviä tyyppejä. Mä en oo ikinä tavannut ikävää Tuomasta. Tuomas my man.

Tuomarila ei ehkä kyl liity Tuomaksiin kauheasti. Mä tiedän, että Tuomarilassa on juna-asema, jonka vierellä on pari kerrostaloa, mutta Tuomarilan rajautuminen viereisiin alueisiin, etenkin Sunaan, on mulle epäselvää. Mä en oo koskaan ollut Tuomarilan asemalla muutoin kuin pysähtyneessä junassa enkä käynyt kenenkään tuomarilalaisen kotona. Sitä vastoin mä oon käynyt Sunassa ainakin kolme kertaa. Ekalla luokalla mun rinnakkaisluokalla oli tyttö nimeltä Suna, joka oli vähän ilkeä. Siksi mä alkuun vierastin Suna-paikkaakin, mutta sehän on ihan ookoo. Siellä tuntuu olevan paljon rivi- ja pientaloja, leikkipaikkoja ja koulukin. Sievän nimisiä katujakin siellä on, esim. Solisevantie. Lisäksi siellä on ainakin Niittylaakso, Saarnilaakso ja Sunanlaakso. En tiiä, onko siellä vastaavia mäkiäkin. Suna rajautuu paitsi Tuomarilaan, myös synkkään aarniometsään tai, no, Espoo city parkiin. Suna on ihan jees, vaikka se tyttö olikin 30 vuotta sitten ilkeä. Paitsi mä en kyl tiiä, kuinka sieltä pääsee töihin. Ehkä on parasta olla muuttamatta Sunaan.

Onnea Tuomaille!

2 comments:

Pumpumkatti said...

Etkö koskaan tullut junalla meille Suvelaan kylään?
Tuomarila oli silloin meidän juna-asema.

Elämyskameli said...

En koskaan kuuna kullanvalkeana ole Tuomarilan juna-aseman laiturille astunut. Suvelaan meni varmaan jokin muukin kulkuväline.