Tuesday, December 19, 2017

Espoo-joulukalenteri 19: Laaksolahti tai Laajalahti

Nyt on pidettävä kieli keskellä suuta. Tää on tarkkaa ku lannanajo ilman perälautaa. Espoo on katsonut, että on ihan ookoo ja selkeetä nimetä kaksi täysin erillistä kaupunginosaa melkein identtisillä nimillä. Laaksolahti sijaitsee kohtuullisen lähellä Pitkäjärveä (ei kuitenkaan siihen rajautuen, toim. huom) melko keskellä terra firmaa ja Laajalahti kohtuullisen lähellä Laajalahti-nimistä merenlahtea (ei kuitenkaan siihen rajautuen, toim. huom). Kumpikaan ei ole leimallisesti merellinen vaan molemmat ovat melko lailla identtisiä metsäisiä pien- ja rivitaloalueita. Nää on pakko käsitellä yhdessä, koska näitä ei erota toisistaan edes sorkkaraudalla.

Laaksolahti sijaitsee jossain Leppävaaran ja Jorvin välissä lähellä Viherlaaksoa. Pikkusisko on asunut Laaksolahdessa. Mä olin avustamassa niiden muutossa ja jostain syystä mut laitettiin imuroimaan keittiön seinää. Aiemmin tai sittemmin en olekaan seinää imuroinut. On varmaan jokin laaksolahtelaisperinne. Lisäksi Laaksolahdessa sijaitsee  maailmankaikkeuden surkein asunnonvälittäjä, joka yritti tehdä kaikkensa estääkseen tapiolalaisia myymästä meille asuntoaan. Jos etsit välittäjää, ni etsi jostain muualta.

Laajalahti sijaitsee Kehä I:n varrella Tapiolan ja Turunväylän välissä. Mä oon kerran ollut juhlissa Laajalahdessa. Oli kivat juhlat. Lisäksi mä löysin edinburghilaisesta ratikasta jonkun Annelin aniliininpunaisen ilmeisesti matkalaukusta pudonneen osoitelätkän, joka me toimitettiin matkan jälkeen Annelin laajalahtelaiseen postilaatikkoon. Laajalahdesta ei mulla sen enempää oo sanottavaa. Akkukin loppuu kohta.

Mulla ois valokuva sen välittäjän toimiston pihalta, mutta jätetään laittamatta. Sillä menee jo muutenkin huonosti (huonomminhan ei voi mennä kuin joutua blogiin, jota lukee tavallisena päivänä alun toistakymmentä ihmistä. Puolijulkinen nöyryytys kato).

No comments: