Saturday, December 4, 2010

Bankrotti

Lähi-Makuuni muutti vuosi sitten hieman kauemmas. Uudessa paikassa ei ole vielä satuttu käymään, koska Makuuniin on harvoin asiaa ja se uusi ei sijaitse mitenkään kätevästi. Nyt mulle on kuitenkin tullut tarve vuokrata Guy Ritchien Sherlock Holmes, koska mun suuri idoli Stephen Fry näyttelee jatko-osassa ja ykkösosa pitää nähdä ennen kakkososaa. Päätettiin mennä siis uuteen lähi-Makuuniin. Kyllä hävetti, kun se olikin mennyt konkurssiin. Pitäisi tukea lähiseudun yrittäjiä enemmän. Mun ois ehkä pitänyt kertoa sille Makuuni-yrittäjälle jo ennen muuttoa, että se entinen tila, joka sijaitsi ratikkapysäkin ja pitserian vieressä asuinkerrostalon kivijalassa, oli aika paljon parempi kuin uusi paikka Teollisuuskadulla, jossa on pelkkiä pk-yrityksiä (ja Sonera) sekä lounasravintoloita eikä yhtään ihmisiä. Ei saatu Sherlockkia. Lisäksi yhtäkkiä tuli niin kylmä, että varpaat paleltuivat ensimmäistä kertaa tällä kaudella (lämpötila laski dramaattisesti -2:sta -9:ään, mihin mä en ollut varautunut). Kylmyyden takia ei viitsitty sitten lähteä uuteen lähi-Makuuniin, joka sijaitsee Karhupuistossa. Oltiin juuri muuten tulossa syömästä Mountainista. Ehkä jatkossa pitää unohtaa Mountainissa käynti ja suosia Weeruskaa, Soul Kitcheniä, Efe's-pitseriaa ja uutta kiinalaista, joka tuli vanhan Aamuaurinko-kiinalaisen paikalle, ettei niillekin käy kuin Makuunille.

Tänään käytiin tekemässä keittiötarvikeaiheinen täsmäisku Stockalle. Sattui olemaan ilmeisesti joku kanta-asiakashulinapäivä, kun siellä oli satamäärin ihmisiä. Mua todella ihmetyttää, kuinka niin moni viitsii siellä jonottaa kamalan pitkissä jonoissa, kun parinkymmenen metrin päässä on kassa, jossa jonotusaika on minuutin. Esim. alakerran päivittäiskosmetiikkakassoilla oli 10-20 ihmisen jonot ja smoothiemiehen kassalla sushipaikkaa vastapäätä oli yksi asiakas. Sama juttu keittiötarvikeosastolla, jossa jono oli 15 metriä ja kerrosta alempana naistenvaatteissa ei ketään. Mä kyllä ihmettelen sitä ihan mielelläni, koska onhan se mukavaa mennä toiselle kassalle ja hymyillä mennessään jonossa kattila sylissä seisovalle onnettomalle perheenäidille. Mut mä oonkin sadisti.

Elämyskameli suosittelee
SEKÄ lähiyrittäjien tukeminen ETTÄ kassaoptimointi

3 comments:

Vilunki said...

Haluan kohdata smoothiemiehen ainakin kerran elämässäni!

Ja kiitos Kamelille sana-arvuuttelun poistamisesta! Kyllä nyt ip-miestä hymyillyttää!

HeliX said...

kassaoptimointihan nyt on yksi elämän perustaidoista.

p.s. voin suositella brämhultsin ananas&mango-smoothia jos stockan smoothiemiehen jono on joskus liian pitkä...

Pyry said...

^Tol muijal on massii, sil on applen läppärin jälkeen varaa juoda brämhultsin elintasojuomia. Vähemmästäkin kiihottuu. Itsehän olen vain haaveellisesti voinut katsella noita uritettuja kartioita kaupassa. Ja läppärikin on Suwin, mulla on vaan pienempiä laitteita.