Saturday, December 25, 2010

Perinnejoulu

Siitä onkin kauan, kun viimeksi olin jouluaaton muualla kuin ulkomailla tai töissä. Vaihtelun pitäisi virkistää, joten kokeiltiin ekstriimiä perhejoulua. Aamusta mentiin anopille, jossa mä keitin kattilallisen puuroa. Anopilla katseltiin myös ekaa kertaa Handymanin liikuttavia vauvakuvia (niiden katsominen on aavistuksen työlästä, koska diakuvaus oli silloin muodissa) - Handyman on ollut ihanan iloinen isopäinen pieni poika! Sitten kuunneltiin radiota, josta tuli tunnin sisään kaksi kertaa Sylvian joululaulu. Anopilta tultiin Handymanin kanssa käymään kotona ja migreenipotilas (en mä) otti torkut. Seitsemän jälkeen lähdettiin Vantaalle, jossa Joulupukki oli käväissyt tuomassa toinen toistaan hienompia lahjoja. Mun kirjeessä oli pyydetty lähinnä Kindle-kirjoja, mutta tontut ei osaa käyttää Amazonia, joten paketit oli täynnä yllätyksiä. Ehkä paras yllätys oli moonbootsien näköiset untuvatöppöset, joissa jalat on ihanan lämpöiset (kotonahan mulla on normaalisti kahdet villasukat ja silti varpaat on viileähköt). Muuten mä sain esim. Toy Story 3 - ja Despicable Me -blurayt, hiustenhoitotuotteita, suolamyllyn, käsirasvaa ja intialaisia maustekastikkeita. Mä en saanut yhtään kirjaa! Varmaan eka vuosi ikinä. Se oli kyl hyvä, koska mä haluan kirjani Kindlelle. Sit me saatiin Handymanin kanssa yhteensä 8 leffalippua (toivottavasti on tulossa hyviä leffoja). Handyman sai tukun kirjoja, 25-vuotiasta viskiä, juoksupaidan, kuumailmapuhaltimen, lehtiä ja legosen. Äiti ja Isi sai Aliaksen ja sitä me sit pelattiin. Turns out Handyman, mä ja Pikkusisko ollaan aika ässiä Aliaksessa ja vanhemmat ihan maailman surkeimpia.

Tänään tuli telkkarista mun lapsuuden lempileffa Maija Poppanen. Oli pakko katsoa. Oli se edelleenkin ihan mainio. Erikoistehosteet oli huikeita ottaen huomioon, että leffa on valmistunut vuonna 1964.

Elämyskameli suosittelee
Maija Poppanen

5 comments:

Elämyskameli said...

Eiku hei abort delete, sainhan mä kaksi House-kirjaa Lettikseltä ja vielä Kindle-versioina! Lettis on niin ajan hermolla.

Lettipitko said...

Handymanin kommenttia ei-lego lahjaan vielä odotellaan... Olikohan suuri pettymys?

Anonymous said...

mä oon huono joululahjan ostaja, joten sanon teille näin sanoin: ihq joulua ja yritän toimia teiän elossa koko vuoden joululahjan tavoin, ja olla oikee pieni joulun enkeli jne. eli tää on muodikas aineeton lahja. (oikeesti kyllä laitoin rahaa greenpeacen tilille, halusin tukea ekoterroristeja :)

Elämyskameli said...

Mä just toivoinkin Pukilta just Geen toimivan mun elossa joululahjan tavoin! Vähän olin jo harmissani, etten saanut lahjaa jo aattona, mut pieni joulun enkeli on toki tervetullut muulloinkin. Kun vielä sais Porsun joskus kylään, niin kaikki mun toiveet ois toteutuneet!

Polaah said...

Ohuita uutispäiviä on Kamelillakin.