Sunday, December 26, 2010

Ohuita uutispäiviä

Isojen lehtien päätoimittajat mahtavat kiitellä Hong Kongin paloa ja tapaninpäiväksi ennustettua myrskyä, että jouluna oli jotain kirjoitettavaa. Honkkarin palo oli tietysti valitettava juttu mullekin henkilökohtaisesti, tuo hirvittävä roskapalatsihan oli mun ensimmäinen oikea työpaikka. Olin siellä töissä kassaneitinä yhden kesän ja seuraavan joulun. Hirveintä oli se, että vaikeasti lukihäiriöinen pomo halusi ehdottomasti tehdä mainokset itse eikä myyjätkään aina ymmärtäneet, mitä tarjoustuotteita niissä mainostettiin. Ilta-Sanomien ykkösuutisena ainakin HS:n etusivun linkissä oli aatonaatosta lähtien "Bensapumppu jäässä, perheenäiti jäi pakkaseen", jossa kerrottiin surkeaa tarinaa siitä, kuinka äiti-ihminen oli tankannut Suomenniemen ST1-asemalla ja ihmetellyt, kun auton bensamittari ei lainkaan hievahtanut. Lähti sitten kuitenkin ajamaan, kunnes auto sammui bensanpuutteeseen muutaman kilometrin päästä (joo, ykkösuutinen). Onneksi kuitenkin nyt alkavat pyhät olla ohi, jolloin uutisrintamakin vähän innostuu. Nyt Ilta-Sanomien ykkösuutinen onkin jo "Jeesuksen kasvot ilmestyivät pistaasipähkinään".

Huomenna pääsee jo töihin! Ihan kivaa, alkaa nää pyhät jo väsyttää. Me ollaan aika taitavasti vältelty jouluruokia - vain aattona puoliltaöin joutui pikkuisen syömään, mut silloinkin vain lohta, paistikastiketta ja Handyman mätileipää. Mä olin järkyttynyt siitä, että Helsingin mun mielestä paras nepalilainen Mountain oli kiinni pyhät, mutta onneksi Kampin kiinalaiseen pääsi. Mua ihmetyttää suuresti, että kuinka ihmiset pärjää sen järkyttävän ruokamääränsä kanssa, kun eihän niitä samoja ruokia enää tapanina halua syödä, vaikka kuinka rakastaisi livekalaa. Meitäkin kutsuttiin sekä eilen että tänään moneen paikkaan syömään. Kyllähän sukua voisi mennä muuten katsomaan, mutta ruoan tuputtaminen vie suvusta maun.

Elämyskameli suosittelee
pistaasipähkinä

8 comments:

Penzzeli Setä said...

Mun mielestä jonkun kamelileaksin pitäisi paljastaa Kamelin munausten joulun kun lahjakortti oli pantu siliämään kirjan väliin ja Handymania kovisteltiin syyttä suotta. Eeppinen munaus.

Polaah said...

Täälläkin munattiin, jaettiin lahjoja väärin ja otettiin niitä sitten pahaa aavistamattomilta uhreilta pois "eiku sori ei tää ollukkaa sulle" kun uhri oli jo avannut lahjan ja ilahtunut.

Jouluruoka ei kyllä oo mitään ihmeellisen herkkua, muutamat kalat joo mutta sen aattoillan jälkeen ei kyllä tarvii vuoteen niitä nähdä..

Anonymous said...

mä en tiiä kuka on penzzeli setä, mutta ihanasti nimetty! siitä tulee mieleen se niilin hanhivideon "kurdistanin elvis", johon oon aika ihastunu, se jolla on etufledatöyhtö ja nahkatakki!

honkongista: traagista kun se palo, se kauppa oli megiksen isän suursuosikki yhessä munkan vahinkopalvelun kanssa. se välillä ajeli sinne aivan kiihkossa ja minä ja megis mentiin kantoavuksi, kun piti ostaa kaikkea niin paljon :)

Anonymous said...

Hei ihanaa, nimittäin meiänkin faija rakasti shoppailla kaikkee turhaa Hong Kongissa! Mekin ihan vasiten autoiltiin sinne aina välillä. Sieltähän sai about kaiken. Et sikäli tää tragedia on koskettanu muakin läheisesti!

Sit oli tietysti hienoa, kun tyypit jotka ei asunu Honkkarin lähellä ei tienny koko kaupasta ja sit kun ne kysy mistä joku juttu on ostettu ja mä sanoin Hong Kongista, niin ne oli ihan et wow. Sitä joutu sit aina selittään. Miten jotkut ei tiedä Honkkaria??!

Anonymous said...

Kamelileaks ftw!! Kansalla on oikeus tietää!

Anonymous said...

joo. megiksen isä kutsu sitä honkajoeksi.

Polaah said...

Tottakai myös meidän isä on löytänyt kaiken mahdollisen Honkkarista. Joku juttu oli aikanaan semmonen, mitä ei muualta saanut, ja sitä varten Heltsingin reissuilla huristeltiin Hong Kongiin asti.

Afrikan Mambo said...

Ja ma olin melko kauan hamillani, etta miten kaikilla teilla on menneisyys Hong Kongissa. Ja etta tunsitteko kaikki toisenne siella asuessanne ja oliko teidan isat Nokialla toissa.