Thursday, December 30, 2010

Talvilajit

Hitsi että mä inhoan osaamattomia talvipyöräilijöitä. Tänäänkin vastaan tuli kesärenkailla vanhalla jopolla nuori tyttö, joka puhui ajaessaan kännykkäänsä. Pahinta näissä sunnuntaipyöräilijöissä on se, mikä kesälläkin eniten ottaa päähän eli että ne eivät kunnioita jalkakäytäviä! Jalkakäytävät eivät muutu pyöräteiksi, kun alkaa sataa lunta. Talvella pätee sama sääntö kuin kesällä: jos pelkäät ajaa autojen keskellä paikassa, missä ei ole pyörätietä tai -kaistaa, tulee sinun vaihtaa harrastuksesi kävelyyn. Myös hiihtäjät ottavat hieman päähän, koska hosuvat porkillaan ja suksillaan monot jalassa ratikassa ja kailottavat kovaan ääneen, montako sataa kilometriä tänäänkin jäi taakse. Lisäksi hiihtämisestä tulee mieleen lähinnä rään valuminen ja se ei oo viehättävää. Sen sijaan luistelu on positiivisten lajien listalla. Tänään kävellessäni Brahen kentän ohi mä näin iloisia luistelijoita ja zambonien tansseja ja kuulin kaiuttimista Yksinäistä peltirumpua, Satumaa-tangoa ja Rakkauden haudallaa. Siitä tuli hyvälle mielelle. Mulla periaatteessa on luistimet. Jos siellä olisi joskus hyvin hiljaista, voisin mennä (ruuhkassa mä en voi mennä, koska olen kömpelö).

Mä unohdin kokonaan kirjoittaa joulumunauksesta. Oltiin ostettu anopille lahjaksi Finnkinon Metropolitan-oopperanäytöksiin kaksi lippua. Yksi joulunalusilta kului rattoisasti niin, että käännettiin koko kämppä nurinniskoin niitä etsiessä. Ei löydetty, jouduttiin ostamaan uudet. No aattoiltana ne sitten löytyi Handymanin lahjakirjan välistä. Mä olin laittanut ne sinne suoristumaan ja unohtanut saman tien. Munaus. Noh, annettiin ne sit mun äidille ja nyt anoppi ja äiti on menossa yhdessä Tennispalatsiin oopperaan...

Elämyskameli suosittelee
luistelu

7 comments:

Pyry said...

Nyt annettiin liian kesy kuva joulumunauksesta. Elämäni kameli huusi täällä pää punaisena että ne piletit on mun vastuulla ja seikkaperäisesti selostettiin miten ne oli mun haltuun luovutettu käsiveskasta. Ja päälle tuli kuumotusta tyyliin "minne SÄ oot voinu panna sen kuoren suoristumaan?" "no en mihinkään" "no se kuori oli kamalan ryppynen, kai sä sen nyt johonkin laittaisit?" "ihan sama"

Polaah said...

Kameli on nopea, just ehdin valittaa ohuista uutispäivistä.

Hieno munaus!! Ja hieno tarkennus Handymanilta.

Mut edelleen oon sitä mieltä että mun joulumunaus oli pahempi-ottaa nyt jo paketista kuorittu lahja pois "sori tää ei ollutkaan sulle"..

Elämyskameli said...

Huom huom pää ei ollut punainen.

Mä en jotenkin osaa innostua Polaah'n munauksesta, koska olen itse tehnyt saman ainakin kolmesti. Joulumunari mikä joulumunari.

Anonymous said...

joo siis niin samaa mieltä hiihdosta ja pyöräilijöistä!!!

Polaah said...

Eiiih, sehän on pahimman luokan munaus, kun joku jo innostuu jostain paketista ja se riistetäänkin siltä!

Ja pyöräilijöitä ja hiihtäjiä en jotenkin ees huomaa kun yritän jyrätä noilla taisteluvaunuilla tuolla...

HeliX said...

Kamelin joulumunaus kuulostaa ihan sellaiselta, mikä olisi voinut käydä mulle. Meillä kuitenkin lahjanjakaja sekoitti vain kaksi koirille menevää lahjaa. Koirat olivat paketeista niin innoissaan, että eivät tajunneet valittaa siitä, että pakettikorteissa on väärät nimet. Sisältökin oli molemmissa paketeissa sama, eli sitä ei ehkä edes lasketa joulumunaukseksi...?

Hiihto on yksi parhaista asioista, mitä talvella on tarjota! Eikä mulla ainakaan valu räkä - toisaalta mä en voi myöskään kehua sillä, kuinka monta SATAA kilometriä tänäänKIN jäi taakse... Tosin olen samaa mieltä siitä, että hiihtäjät (eläin)lajina ovat lähinnä ongelmajätettä. Mut mä en olekaan "hiihtäjä".

Anonymous said...

vielä pyöräilijöistä. olin just taisteluvaunujen kanssa liikkeellä, ja vovakin oli mukana. mulla oli päässä huppu ja pipo, joten en kuullu maailman kaikkia ääniä. vovalla oli pelkkä pipo. yhtäkkiä takaa ilmestyi hullu pyöräilijä (olimme siis jalkakäytävällä) ja meinasi aja vaunujen päälle. sain ne just kiskaistua hieman taaksepäin, ettei ihan tullu törmäystä. vova sano että se oli kuullu jotain epämäärästä huutoa takaa, mutta ei se tajunnu mitä. ilmeisesti se paskiainen oli huudollaan ilmottanut tulostaan... uskomaton urpo! nyt olen henkisesti varautunut potkaisemaan seuraavan idioottipyöräilijän kumoon :).